- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آیا آثار «چرک» شانس اول کسب جوایز جشنواره امسال فیلم فجر هستند؟!

fajr34_9

به گزارش سوره سینما [1]، خبرگزاری فارس در یادداشتی در واکنش به انتخاب ترکیب هیئت داوران این دوره از جشنواره فیلم فجر نوشت:

سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، داوران خود را شناخت  و با توجه به حجم گسترده فیلم های اجتماعی به قول یکی از اعضای هیات انتخاب فیلم ها دارای پایان‌های تلخ هستند می‌توان نحوه جهت‌گیری فکری جشنواره و در نهایت رئیس سازمان سینمایی را در جشنواره پیش رو مورد ارزیابی قرار داد.

جشنواره‌ای که باید به گونه‌ای جوایزش را ارایه دهد که فیلمسازان را به سمت ارزش‌های انقلاب و آرمان های این انقلاب فرهنگی هدایت کند نیازمند داورانی است که در آثارشان دغدغه انقلاب و آرمان هایش را داشته باشند اما متاسفانه در میان داوران  از هنرمندانی  که موضوعات ارزشی، آرمانی و انقلابی در میان آثارش وجود داشته باشد و این دست آثار دغدغه شان در هنر انقلاب باشد،  دیده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود، به جای آن افرادی حضور دارند که فیلم هایشان با موضوعات چالش برانگیز سالها در محاق توقیف بودو در نهایت با وساطت بسیاری از افراد فیلم روانه اکران شد. این دوستان با درشت نمایی و بزرگنمایی برخی از مشکلات در جامعه و مطرح کردن آن  همچنین درشت نمایی دردهای جامعه جوایز جشنواره‌های خارجی را برای خود فراهم می‌کنند و به قولی از دردها و مشکلات جامعه پلکان ترقی برای خود می سازند.

با توجه به فیلم‌هایی که در جشنواره امسال حضور دارد رئیس فستیوال براساس چیدمان داوران خروجی جشنواره را برای اهالی این هنر کاملاً قابل حدس می‌کند. به نظر می‌رسد فیلم هایی که معضلات و مشکلات جامعه را هرچه پررنگ تر ارایه داده اند و چهره ای چرک از جامعه نشان می دهند شانس بیشتری برای ربودن گوی سبقت را خواهند داشت.

ما در جشنواره فیلم فجر هم شاهد این مهم هستیم که برای سینمای انقلاب و ارزش هایمان هدف گذاری نکرده‌ایم، امسال جشنواره از اهداف اصلی خود که همانا رسیدن به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و به همین دلیل در دهه فجر برگزار می‌شود دور خواهد ماند.