- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

صحبت‌های تاسف‌بار گریمور سریال کیمیا/ وقتی کارگردان ناز بازیگر را می‌خرد!

kimia

به گزارش سوره سینما [1]، طراحی چهره بسیار سطحی و مضحک برای نقش‌های سریال کیمیا در میانسالی باعث تعجب بینندگانی شد که چند قسمت اخیر این سریال را مشاهده کرده‌اند. صورت‌هایی که حتی یک خط به نشانه پیری پوست روی آنها نیست و حتی افتادگی پوست و تغییر رنگ آن اصلاً به چشم نمی‌آید. تنها نشانه‌های پیر شدن بازیگران کیمیا عینکی شدن مهراوه شریفی‌نیا و سبیل گذاشتن پوریا پورسرخ است. این گریم ناشیانه باعث شد تا گریمور سریال در مصاحبه‌ای انتقادی به آنچه در پشت صحنه رخ داده است، اشاره کند. امیر اسکندری می‌گوید: مهراوه شریفی‌نیا می‌گفت اجازه نمی‌دهم چسب با لاتکس به صورتم بزنید یا می‌گفت من لنز توی چشمم نمی‌گذارم یا روی صورتم خطوط نکشید و تهیه‌کننده و کارگردان هم به راحتی پذیرفتند.

اسکندری درباره کلاه‌گیسی که برای دختری خارجی در فیلم استفاده شده، می‌گوید: مجبور شدیم برای او کلاه‌گیس بگذاریم اما نوعی کلاه‌گیس هست یک میلیون تومان قیمت دارد و نوعی دیگر ۵۰ هزار تومان. اینها رفتند و برای این خانم کلاه‌گیس ۵۰ هزار تومانی خریدند پس نمیتوان توقع معجزه‌داشت.

وی ادامه می‌دهد: حتی تهیه‌کننده برای هنرپیشه کلاه‌گیس نمی‌خرد و کارگردان هم اصلاً برایش مهم نبود دیگر چه انتظاری از بقیه هست. این طراح چهره می‌گوید: مهراوه شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان کلاً با هیچ مسئله‌ای کنار نمی‌آمدند. اصلاً خیلی از این بازیگران نمی‌خواستند در فاز سوم بازی کنند. من تمام تلاشم نزدیک کردن بازیگران به نقش‌هاست، اما کسی نبود به مهراوه شریفی‌نیا بگوید اسکندری برای نزدیک کردن تو به نقشت اینجاست و با تو هیچ دشمنی ندارد.

این حرف‌ها را بگذارید در کنار خبر گریم دی‌کاپریو در فیلم «بازگشته» که پنج ساعت به طول انجامیده است. اتفاقی که در پشت صحنه سریال کیمیا در مورد گریم رخ داده این نکته را می‌رساند که کلیت کار برای تهیه‌کننده و کارگردان چندان جدی نبوده است که اگر مهم بود بازیگران را مجبور می‌کردند برای نقش‌شان ارزش قائل شده و با تیم تولید همکاری کنند. وقتی کارگردان و تهیه‌کننده به راحتی با این موضوعات کنار می‌آیند یعنی به قول معروف سیستم تولید «بزن در رو» بوده و سریال را سرهم‌بندی شده و بدون ارزش قائل شدن برای کسانی که هر شب پای این سریال می‌نشینند، آن را به روی آنتن فرستاده‌اند.

منبع: جوان