سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۴ در ۲:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب

«هنر ضد خشونت و افراطی‌گری» با حضور جمشید مشایخی در مجتمع چارسو آغاز شد

honar-zede-khoshoonat1

رویداد هنری «هنر ضد خشونت و افراطی‌گری» به دبیری مهدی نادری چهارشنبه ۳۰ دی ماه در مجتمع چارسو برگزار شد.

به گزارش سوره سینما پیش از برگزاری رسمی مراسم افتتاحیه، پرفورمنس سازهای ناکوک به سرپرستی علیرضا امین مظفری برگزار شد.پس از اجرای این پرفورمنس آنیما احتیاط سرپرست اجرای پرفورمنس های این رویداد هنری گفت:یکی از جذابیت های پرفورمنس ارت این است که مشارکت های پیش بینی نشده مردم در آن دخیل است که سرنوشت اجرا را تغییر می دهد، همانطور که دراین اجرا همین اتفاق افتاد.

امین مظفری هم طی سخنان کوتاهی افزود:هنرضد خشونت اتفاقی نیست که مختص یک یا چند روز باشد. نیاز است تا مدام به ان فکر کنیم و هنر یکی ازراههایی است که می توان علیه خشونت و افراطی گری حرف زد.

پس از آن مراسم افتتاحیه در سالن شماره ۱ پردیس چارسو برگزار شد ودر ابتدای مراسم مهدی نادری دبیر این رویداد فرهنگی پشت تریبون حاضر شد وچند دقیقه ای با حاضران صحبت کرد.نادری گفت:جمع شدن و برگزاری چنین رویداد فرهنگی به گمان من نیازمند عواطف و احساساتی است که یقین دارم در همه شما عزیزان هست.خیر مقدم می گویم به پدر مهربان جمع ما و هنرمند بزرگوار استادجمشید مشایخی عزیز.مرد بزرگی که تنها با یک تماس تلفنی حاضر شد درکنار ما باشد و استاد کامبیز درم بخش که احساس بزرگ او در این کار باعث شد تا یکی از طرح های بی نظیرشان را به ما هدیه بدهند وهمینطور نادر مشایخی که مدام ایده های بی نظیری برای این رویداد فرهنگی ارائه داد  و ما را به اجرای برنامه دلگرم ترمی کرد.

او ادامه داد: در امضای پوستر این رویداد فرهنگی من جمله ای نوشتم که«امروز، رویاها به واقعیت می پیوندد» واقعا برگزاری این رویداد چیزی شبیه رویا بود و با خودم فکر می کردم چطور می شود هنرمندان درجه یک این کشوردروهم جمع شوند ؟وخوشحالم که این اتفاق افتاد وهمه از این جریان غیر انتفاعی حمایت کردند. درسه روز برگزاری این رویداد هنری، پرفورمنس،نمایش فیلم های کوتاه،رویداد شنیداری،شعر خوانی و هنرهای متفاوتی اجرا خواهد شد .امیدوارم این گروه همچنان با هم همراه باشند وبه زودی دوباره دورهم جمع شویم.اوبا اشاره به هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه از جمله ایده پناهنده،کامبیز درم بخش،جمشید مشایخی،محمد ازرم،جمشید مشایخی،یاسر خاسب و…از همه هنرمندانی که این رویداد هنری را حمایت کردند تشکر کرد.

honar-zede-khoshoonat2

بعد از صحبت های نادری فیلم کوتاه«احساس»ساخته تیام یابنده به نمایش درامد.

سخنرانی جمشید مشایخی حامی معنوی این رویداد هنری، بخش دیگری از این مراسم بود.او چند دقیقه ای را باحاضران در مراسم صحبت کرد و گفت:می خواهم خاطره ای تعریف کنم که به موضوع این رویداد ارتباط دارد.سالها پیش مطلبی ازاستاد پاریزی در روزنامه«امرداد»خواندم ،در این مطلب نوشته بودند:در جوانی در شهری در کرمان یک خانواده زرتشتی مورد اهانت قرار می گیرند ،پدر استاد خانه ای بزگی داشت وبخشی از این خانه را دراختیار این خانواده قرار می دهد .یک شب توفان شدیدی می اید و استاد که جوان بود،صدای وحشتناکی می شنود، می بیند یک درخت قطور شکسته و این خانم زرتشتی کنار این درخت نشسته است و گریه می کند و دعا می خواند. استاد دلیل گریه اورا می پرسد و این خانم در جواب می گوید: یک موجود زنده از دنیا رفت.

کامبیز درم بخش سخنران بعدی این مراسم بود.درم بخش در سخنان کوتاهی گفت:دوست داشتم آدم های بیشتری را در این جمع می دیدم و طبعا شروع هر اتفاق تازه ای سخت است.طرحی که من برای پوستر این رویداد هنری انتخاب کردم مربوط به ۴۰ سال پیش است،صدها طرح مشابه دارم که همگی علیه خشونت است.به نظر من خشونت همیشه وجود داشته، اما این اواخر بیشتر شده است و متاسفانه ما به این خشونت عادت کردیم. مثلا شام می خوریم و تلویزیون می بینیم که برخی سر می برند و ما نباید بی تفاوت باشیم. خوشحالم که اقای نادری این حرکت را اغاز کردند.

شعر اجرایی محمد ازرم  وتقدیر ازعوامل اجرایی این مراسم از دیگر بخش های مراسم بود.

اجرای قطعه موسیقی توسط نادرمشایخی و نمایش فیلم کوتاه«بینایی» به کارگردانی امیر علی نوایی و اجرای پرفورمنس یاسر خاسب پایان بخش افتتاحیه این رویداد هنری بود.

رویداد هنری «هنر ضد خشونت و افراطی گری» از ۳۰ دی ماه تا ۲ بهمن ماه در مجتمع چارسو برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>