- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حضور ۲ انیمیشن در فجر قطعی شد/ «در مسیر باران» و «فهرست مقدس» در راه فجر

masir baran

به گزارش سوره سینما [1]، داوران بخش انیمیشن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر این روزها مشغول تماشا و انتخاب آثار رسیده هستند و طبق آخرین اطلاعات مهر تاکنون از بین ۷ انیمیشن فرستاده شده به دفتر سی و چهارمین جشنواره‌ فیلم فجر، دو انیمیشن «فهرست مقدس» به کارگردانی محمد همدانی و «در مسیر باران» به کارگردانی حامد کاتبی بیشترین رای را برای حضور در این رقابت دارند.

همچنین دو اثر انیمیشن دیگر نیز احتمال حضور در بخش مسابقه انیمیشن جشنواره سی و چهارم را دارند اما با توجه به نواقصی که در نسخه ارائه شده آنها به هیات انتخاب وجود داشت، دو تا سه روز مهلت داده شد تا نسخه کامل را ارائه دهند. چنانچه این اتفاق بیافتد این احتمال وجود دارد که آثار بخش مسابقه انیمیشن جشنواره فجر به ۴ اثر برسد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد از آنجایی که کیفیت ساخت آثار برای انتخاب آنها در بخش مسابقه اهمیت بالایی داشت، تصمیم بر آن است آثاری که کیفیت مطلوب ندارند به بخش مسابقه راه پیدا نکنند.

و اما از آنجایی که در زمان انتشار فراخوان سی‌ و چهارمین جشنواره‌ فیلم فجر از طرف جشنواره اعلام نشده بود که به آثار انیمیشن نیز سیمرغ تعلق خواهد گرفت و از طرفی فعلا تنها دو اثر وارد این بخش شده است، احتمالا اثر برتر دیپلم افتخار دریافت می‌کند اما چنانچه تعداد آثار به ۴ عنوان افزایش یابد احتمال اهدای سیمرغ نیز وجود دارد.

همچنین فعلا قرار است که دو اثر منتخب بخش انیمیشن فقط در کاخ جشنواره یعنی برج میلاد اکران شوند و احتمالا اکرانی در سینماهای مردمی نخواهند داشت.

منبع: مهر