- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«دختر» متفاوت ترین فیلم میرکریمی/ «دختر» به بنیان خانواده توجه دارد

mirkarimi-dokhtar

به گزارش سوره سینما [1]، فیلم سینمایی «دختر» ساخته رضا میرکریمی از آثاری است که امسال در سودای سیمرغ حضور دارد. این فیلم که بخشهایی از فیلمبرداری پلان های تروکاژی اش به تازگی به پایان رسیده است با تمهید سازندگان اثر برای تعدادی از مخاطب به نمایش درآمده و گروه سازنده بازخورد مثبتی از تماشاگران دریافت کردند. این فیلم ماجرادختری را روایت می کند که روز خواستگاری خواهرش قصد دارد برای شرکت در مراسمی عازم تهران شود. با جلیل شعبانی مجری طرح و مدیر برنامه ریزی گفت و گویی داشتیم که از نظرتان می گذرد:

نوع پرداخت تفاوت اساسی دختر با سایر آثار از این دست است

فیلم اخیر رضا میرکریمی چه ویژگی های دارد؟

فیلم دختر یک کار اجتماعی است که با کارهای شبیه خودش متفاوت است. یکی از عمده ویژگی های این کار این است که نسبت به کارهایی از این دست به لحاظ ریتم و ساختارش متفاوت است. تنها چیزی که می توانم بگویم از این دست فیلم ها و با این قصه ها زیاد ساخته شده اما فیلم«دختر» در نوع پرداخت تفاوت اساسی و مهمی خواهد داشت.

مخاطبین بازخورد خوبی داشتند

این تفاوت چقدر می تواند مخاطب را به فیلم نزدیک کند

تصورم این است که خیلی خوب می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. نسخه راف کات شده را برای تعدادی از مخاطبین از قشرهای مختلف نمایش دادیم. مخاطبین  بازخورد بسیار خوبی داشتند.

از مخاطبین عام برای دیدن نسخه راف کات دعوت  کردید؟

بله برای تعدادی از مخاطبین عام فیلم را نمایش دادیم که بازخورد خوبی نشان دادند.

فیلم به بنیان خانواده توجه دارد/ «دختر» متفاوت ترین فیلم میرکریمی 

فیلم «دختر» یک کار اجتماعی است و بحرانی که در یک خانواده شکل می گیرد. فضاهایی که سازمان سینمایی در حفظ بنیان خانواده تاکید داشت چقدر در ساخت لحاظ شد ؟

من از جانب خوم می گویم ما به این سیاست ها توجه نکردیم . آقای میرکریمی خودشان فیلم در راستای تحکیم بنیان خانواده می سازند با دیدگاه های ویژه خودشان.

در فیلم های قبلی ایشان هم توجه کنید شاهد خواهید بود که به بنیان خانواده توجه خاصی دارند از جمله «به همین سادگی»، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «یه حبه قند»  از ابتد این دغدغه را داشتند و این بار با یک فرم دیگر به بنیان خانواده توجه دارند.به عقیده من فیلم «دختر» متفاوت ترین فیلم میرکریمی است.

این فیلم اجتماعی پایان امیدوار کننده خواهد داشت یا ممکن است تلخ باشد

اگر به فیلم های قبلی میرکریمی توجه کنید به این مهم خواهید رسید که ممکن است  فیلم تلخ باشد اما همیشه فضای امیدوار کننده در آثار ایشان وجود دارد. این فیلم هم از قاعده آثار آقای میرکریمی مستثنی نیست و فضای امیدوار کننده دارد.

با توجه به موضوعی که فیلم دارد چقدر به گیشه امیدوار هستید.

خیلی امیدوار هستیم .

بیش از اهمیت سیمرغ تاثیر فیلم بر مخاطب اهمیت دارد

با توجه به محتوا و کست و نظر مخاطبین نسبت به اثرتان چند  سیمرغ نصیب فیلم خواهد شد؟

بیش از این که به سیمرغ فکر کنیم به تاثیرگذاری فیلم بر مخاطب فکر کردیم. اگر تاثیر خوبی در جامعه بگذارد به نظرم آقای میرکریمی سیمرغ اش را گرفته است.

پس شما معتقدید سیمرغ را باید از بازخورد و از مردم دریافت کنید

بله. سیمرغ به تنهایی مشوق است اما وقتی مخاطب رضایت داشته باشد اهمیت آن دو چندان خواهد شد.

منبع: فارس