- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

۸۰۰۰ صندلی برای مخاطبان جشنواره فیلم فجر درنظر گرفته شده است

Fajr34 faraji

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، محمدرضا فرجی با بیان این که به دلیل استقبال گسترده و چشم‌گیر از جشنواره فیلم فجر، بازتاب فرهنگی و تاثیرات آن در تمام سطوح جامعه ، تصمیم‌گیری برای آن با دقت بیشتری نسبت به سایر جشنواره های بومی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: حسب ماموریت و مسئولیت دبیر محترم جشنواره و حساسیت بسیار زیادی که وی در انتخاب سینماهای با کیفیت در شان تماشاگران دارد، تمام تلاشمان را کردم تا پراکندگی و جانمایی جغرافیایی در انتخاب سینماها به گونه ای باشد تا همه علاقمندان جشنواره بتوانند فیلم های مورد علاقه خود را ببینند.

وی افزود: به دلیل مشکلاتی همچون مسافت، مشکل ترافیکی و ایاب و ذهاب که معمولا شهروندان با آن درگیر هستند تلاش کردیم سینماهای جشنواره در یک محدوده جغرافیایی متمرکز نباشد.

فرجی تاکید کرد: تماشاگران و هنر دوستان راغب هستند که فیلم های مورد علاقه خود را در پردیس ها و سینماهای مدرن و با کیفیت ببینند.

مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر با بیان این که کمیته انتخاب سینماهای جشنواره فیلم فجر تلاش کرده تا مراتب فوق را مدنظر قرار داشته باشد عنوان کرد: الزامات نمایش آثار در سینماهای منتخب از جمله بررسی دستگاه های نمایش دهنده، آماده سازی سالن های نمایش به سینماهای منتخب اعلام شده و خوشبختانه مالکان و مدیران سینماها از این برنامه استقبال کردند و همراهی و همکاری لازم را انجام دادند.

فرجی با اشاره به حضور کارگردانان و تهیه کنندگان مطرح در بخش های سودای سیمرغ ، نگاه نو و بخش هنر و تجربه گفت: همین موضوع موجب استقبال بی نظیر علاقمندان به سینمای ایران شد به گونه ای که در ساعت های اولیه پیش فروش بلیط ها که از طریق اینترنت انجام شد ما را نگران کم کردن سهم گیشه سینما کرده بود.

فرجی درباره تعداد سالن های سینماهای مردمی نیز توضیح داد: ۱۳ مرکز سینمایی با ۲۶ سالن نمایش فیلم و نزدیک به هشت هزار صندلی با در نظر گرفتن سینماهایی که دارای امکانات لازم کمی و کیفی هستند در خدمت مردم و هنر دوستان قرار گرفته اند.

مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر با اشاره به پردیس سینمایی پرشین کرج عنوان کرد: آنچه که در جشنواره سی و چهارم باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم، همت عالی مالک پردیس سینمایی پرشین کرج است که توانست با آماده سازی چهار سالن نمایش فیلم یکی از بهترین پردیس های سینمایی در استان البرز را برای جشنواره فیلم فجر آماده کند؛ همچنین سالن اصلی این پردیس همزمان با جشنواره فیلم فجر افتتاح می شود.

فرجی درباره سینماهای میزبان اصناف سینمایی یادآور شد: سینماهای فلسطین و سپیده متعلق به هنرمندان و خانه سینما هستند و سینما صحرا به تهیه کنندگان و عوامل تولید فیلم ها تعلق گرفته است.