- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مسابقاتی مانند «نور ابن هیثم» باعث کشف استعدادهای جدید می‌شود

yadollah-samadi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)،‌ یدالله صمدی کارگردان سینما درباره تاثیر برگزاری مسابقاتی همچون مسابقه فیلمسازی «نور ابن هیثم» بر روی سینما و بالعکس افزود: برگزاری مسابقات و جشنواره ها بسیار خوب و تاثیرگذار است و باید به آن خوشبین باشیم، چرا که باعث کشف استعدادهای جدید در عرصه فیلمسازی می‌شود. این‌که دانش آموزی اقدام به ساخت فیلم کند، به تنهایی کافی نیست و نباید به این خلاصه شود. کشف این استعداد‌ها بسیار اهمیت دارد و این که توسط چه کسانی این امر صورت پذیرد نیز مهم‌تر است.

وی ادامه داد: فارغ از پارتی بازی باید کارگروهی تشکیل و اقدام به کشف استعدادها در زمینه فیلمسازی شود و از سوی دیگر باید این کارگروه پیگیر روند رشد استعدادهای کشف شده نیز باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «پدر آن دیگری« افزود: باید مدیران تسهیلاتی در اختیار نوجوانان قرار دهند تا علاوه بر اینکه آموزش می‌بینند، کار کنند. این تسهیلات از قصه تا ابزار را می‌تواند در بر بگیرد.

صمدی همچنین در ادامه این سخنان بیان کرد: صرفا دادن لوح تقدیر و جایزه نقدی برای این استعدادها و فیلمسازان آینده کافی نیست، بازهم تاکید می‌کنم باید پیگیر سرنوشت آنها بود، چرا که این‌ها نسل آینده فرهنگ و سینمای ما هستند.

وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل این است که اغلب خانواده‌ها نمی‌توانند بودجه لازم را در اختیار فرزندانشان قرار دهند و این نوجوانان برای اینکه بتوانند این راه را ادامه دهند، باید از طریق دولت حمایت شوند، هرچند که امروز با کمترین امکانات و حتی با داشتن یک تلفن همراه نیز می‌توان فیلم ساخت.

صمدی همچنین با اشاره به این که زبان سینما زبانی است که می‌توان از آن برای معرفی مشاهیر کشور استفاده کرد بیان کرد: ایران فهرست بسیار غنی از دانشمندان، علما، شعرا، ادبا و هنرمندان در عرصه‌های مختلف دارد که سینما و تلویزیون نیز برای معرفی بسیار موثر هستند و می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری برای نسل جوان داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در هر جشنواره و مسابقه تدابیر لازم به کار برود و برگزاری آن صرفا یک شعار نباشد و با هدف شکل بگیرد، قطعا برگزاری هر جشنواره و مسابقه می‌تواند در جهت ترویج علم و دانش موثر و مفید باشد.