- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ممکن است امسال جشنواره فیلم فجر در هیچ استانی برگزاری نشود

mosavi

به گزارش سوره سینما [1]، سید غلامرضا موسوی،‌ درباره آخرین وضعیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌های دیگر توضیح داد: در حال مذاکره هستیم تا دو سالن سینما در دو استان محروم را که تا به حال سینما نداشته‌اند،‌ افتتاح کنیم و این سالن‌ها با فیلم‌های جشنواره فیلم فجر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

این تهیه‌کننده سینما گفت که بزودی جزییات بیشتر و نام این استانهای محروم را اعلام می‌کند.

موسوی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر در دیگر استان‌ها نیز اضافه کرد: هرچند با ادارات ارشاد استان‌ها برای برگزاری جشنواره فیلم فجر مذاکراتی انجام داده‌ایم، اما این مذاکرات تا این لحظه هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است و با توجه به اینکه فرصت بسیار کمی تا زمان برگزاری جشنواره باقی مانده‌، ممکن است امسال جشنواره فیلم فجر در هیچ استانی برگزاری نشود.

این در حالی است که محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته ۶ بهمن ماه در نشست خبری خود از برگزاری جشنواره فیلم فجر در چند استان دیگر خبر داد اما جزییات بیشتری در این زمینه اعلام نکرد و نام آن استان‌ها را نگفت.

برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها از جمله موضوعاتی است که هر سال درباره آن بحث و گفتگو وجود دارد. معمولا برگزارکنندگان جشنواره و سینماگران علاقه‌مندند تا این جشن ملی که به انگیزه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی برپا می‌شود، فقط منحصر به تهران نباشد و دیگر استان‌ها نیز از آن بهره مند شوند اما ازآنجاکه برگزاری جشنواره در دیگر استان‌ها هزینه بالایی دارد، معمولا ادارات کل ارشاد استان‌ها نمی‌توانند به تنهایی هزینه برگزاری این رویداد هنری را تقبل کنند و لازم است تا استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز در تامین این هزینه‌ها آنان را یاری کنند تا هم هزینه‌های برگزاری جشنواره در دیگر استان‌ها تامین شود و هم حقوق صاحبان فیلم‌ها تامین شود اما به نظر می‌رسد هنوز هیچ استانی نتوانسته این هزینه‌ها را تامین کند.

منبع: ایسنا