- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تفاهم‌نامه همکاری میان «رایتل» و «سازمان سینمایی» امضا شد

neshast-rightel

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، در این نشست که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ، دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ، مدیران جشنواره فیلم فجر و مدیران شرکت رایتل حضور داشتند، علی جنتی گفت: سینما از نقاط روشنی است که می‌توانیم فرهنگ و هنر خودمان را با آن به نمایش بگذاریم، سینما غیر از سرگرمی جنبه‌های آموزشی و فرهنگی بسیار جذابی دارد که می‌تواند موثر واقع شوند و با این هنر است که می‌توانیم فرهنگ و هنرمان را به دنیا معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فیلم‌هایی که امسال در جشنواره حضور دارند، درهمین دولت ساخته شده‌اند، اضافه کرد: برخی از فیلم‌هایی که مشکلاتی برایشان پیش آمد، در دوره ما فرآیندشان طی نشده بود و در جشنواره امسال چنین مشکلاتی را نخواهیم داشت و از همین رو می‌توان گفت جشنواره امسال تفاوت محسوسی با سال‌های گذشته دارد.

وی با بیان اینکه سینما محلی برای طرح مسائل اجتماعی اطراف خودمان است ، ادامه داد: هر طرح مساله ای سیاه نمایی نیست.

وی در ادامه با اشاره به جدا شدن بخش بین الملل جشنواره از بخش ملی گفت: بخش بین‌الملل از سال قبل به صورت مستقل و در اردیبهشت ماه برگزار شد، از همین رو در بهمن ماه تنها نتیجه فعالیت و تلاش سینماگران داخلی را می‌بینیم.

وزیر ارشاد همچنین با بیان اینکه سیستم VOD به زودی در کشور راه می‌افتد، اضافه کرد: با این سیستم هر فردی در هر جایی که باشد با قیمت مناسبی به همه آثار سینمایی ایران دسترسی دارد و این همان رویکردی است که مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی به آن توجه دارند یعنی عدالت محوری در همه زمینه ها که راه اندازی VOD اتفاق می‌افتد و ما در بسیاری از شهرهایی که در آن‌ها سینما نداریم، امکان تماشای آثار تولیدی خودمان را به وجود می‌آوریم.

وی ادامه داد: این سیستم هم دانش‌بنیان ، درون‌زا، برون‌گرا و مردمی است و در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد و نباید فراموش کنیم که گفتمان‌سازی با اقتصاد مقاومتی و با ابزارهای فرهنگی مانند فیلم، تئاتر، کتاب و … صورت می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین ابزار بیدارسازی وجدان‌ها و تقویت روحیه کارآفرینی را از طریق سینما دانست و اضافه کرد: طی دو سال و نیم گذشته یکی از شعارهای مهم ما بحث اقتصاد فرهنگ بوده و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده و امید داریم نتایج این کارها نیز به زودی دیده شود.

جنتی با ابراز خرسندی از حضور شرکت رایتل در کنار جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما حضور بخش خصوصی در زمینه های فرهنگی از جمله سینما بوده و این مهم با هدف پیوند اقتصاد و هنر اتفاق افتاده است. از آن‌جایی که دولت با توجه به کاهش قیمت نفت تنگناهای جدی دارد، حضور سازمان تامین اجتماعی را ارج می‌نهیم و خوشحالیم که افرادی دغدغه‌مند را در کنار خودمان داریم.

ربیعی: سازمان تامین اجتماعی به فعالیت در حوزه فرهنگ توجه دارد

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که در این نشست حضور داشت با تاکید بر اینکه نباید از تولیدات زیاد در حوزه فرهنگ هراس داشته باشیم، گفت: در دنیایی که افراد ساعت های زیادی را در محیط های مجازی می گذرانند، تولید داخل در عرصه فرهنگ اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: هرچه میزان این تولیدات بیشتر باشد، می توانیم امیدوار باشیم که محصولاتمان به خارج از مرزها راه پیدا می کند و نباید فراموش کنیم که فزونی تولید در فرهنگ یکی از راه های مقاومت است.
ربیعی با بیان اینکه به مفهموم سازی در حوزه فرهنگ و هنر نیاز داریم، عنوان کرد: هرچه مصرف ساعات فرهنگی بالا باشد، بیشتر می توانیم امیدوار باشیم که تولیدات فرهنگی بالا می‌رود. بر همین اساس معتقدیم که در حوزه فرهنگ باید از سینما شروع کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه فعالیت‌‌های فرهنگی در جامعه مشکل‌هایی دارد، ادامه داد: فرهنگ زیربنای بسیاری از امور است و سینما می‌تواند به تولید و ارتقا آن کمک کند و تامین اجتماعی هم به اقتصاد فرهنگی و اقتصاد خودش فکر می‌کند.

سالک: تولید آثارسینمایی از راه‌های مقابه با آسیب های اجتماعی است

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه فرهنگ کشور مورد مظلومیت واقع شده، عنوان کرد: امید داریم مجلس در حمایت از عرصه فرهنگ به کمک دولت بیاید و بر اساس اصول انقلاب اسلامی ومبتنی بر مجموعه ارزش‌های اسلامی و انسانی و دینی آرمان های انقلاب را در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری تعقیب کنیم.

در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری و حمایت مالی شرکت رایتل از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، بین مدیر رئیس سازمان سینمایی کشور و مدیرعامل شرکت رایتل امضا شد.