- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

از اینکه «هیهات» نتوانست در جشنواره باشد تاسف خوردیم

heyhat

به گزارش سوره سینما [1] ، رضا مقصودی عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر، گفت: اعضای هیات انتخاب فیلم «هیهات» را دوست داشتند اما به دلیل کامل نبودن، این فیلم شانس حضور در جشنواره فجر را از دست داد.

فیلم سینمایی چهار اپیزودی «هیهات» به کارگردانی دانش اقباشاوی، هادی ناییجی، هادی مقدم‌دوست و روح‌اله حجازی اثری مذهبی است که مجوز حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را نگرفت. این فیلم که با عنوان بین‌المللی “Never” به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده و تنها فیلم مذهبی تولید شده در سال جاری بود با اقدام غیرقانونی دبیر جشنواره فیلم فجر از رای‌گیری هیات داوران باز ماند.

سازندگان «هیهات» سعی کردند تا نسخه کامل فیلم خود را به هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ارائه بدهند اما در نهایت موفق به ارسال دو اپیزود کامل از این فیلم به هیات انتخاب شدند که همین موضوع باعث حذف این فیلم از گردونه انتخاب در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد.

رضا مقصودی، یکی از اعضای هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در این باره به صبا گفت: سازندگان این فیلم دو اپیزود از «هیهات» را در اختیار هیات انتخاب قرار دادند که همان دو اپیزود توسط هیات انتخاب مورد بازبینی قرار گرفت اما در نهایت فیلم از رای هیات انتخاب بازماند.

مقصودی افزود: ‌واقعا از این‌که «هیهات» نتوانست در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد تاسف خوردیم به این دلیل که «هیهات» فیلم خوبی بود و ما هم این فیلم را دوست داشتیم.

در روزهایی که هیات انتخاب مشغول تماشای آثار رسیده به دبیرخانه بودند با وجود آماده بودن هر چهار اپیزود این فیلم، تنها دو اپیزود آن برای هیات انتخاب به نمایش در می‌آمد و دبیر جشنواره فیلم فجر در جلسه بازبینی این فیلم به اعضای‌ هیات انتخاب گفته بود چون این فیلم به جشنواره نمی‌رسد رای‌گیری درباره فیلم انجام نگیرد.

حمید فرخ‌نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی‌احمدی و خسرو شهراز از بازیگران این پروژه اپیزودیک با مفاهیم عاشورایی هستند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: امیر موسوی، مدیر صدابرداری: شهرام متولی‌باشی، مدیر تولید: فرشید رئوفی، مدیر برنامه‌ریزی: سعید بیات، طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، دستیار تهیه‌کننده: سید سجاد طباطبایی، تدوینگر: خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، مدیر صداگذاری: امین شریفی و بابک شکیبا، آهنگساز مسعود سخاوت دوست، مدیر تدارکات: سعید نظری، جلوه‌های ویژه بصری و ناظر پس از تولید: وحید قطبی‌زاده، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه‌ای: فائزه آقابابایی، مجری طرح: موسسه فرهنگی وصف صبا، محصول سازمان هنر و رسانه‌ای اوج.