- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پاسخ عجیب رئیس سازمان سینمایی به ماجرای فیلمنامه‌نویسی «جعفر پناهی»!

ayoubi

به گزارش سوره سینما [1]، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخی عجیب با وجود انتشار اخباری در رسانه‌های جمعی مبنی بر مشارکت جعفر پناهی در نگارش فیلمنامه با مجید برزگر برای فیلم سینمایی «یک شهروند کاملا معمولی»، در این باره گفت: صددرصد این موضوع را تکذیب می‌کنم و متاسفم از اینکه در روز افتتاحیه و آغاز جشنواره این هجمه‌ها را علیه جشنواره ایجاد می‌کنند‌. در این فیلم هیچ اسمی از جعفر پناهی نبوده است.

وی در خصوص استقبال جوانان فیلمساز از جشنواره اظهار داشت: استقبال جوانان از سینما و جشنواره بخصوص هنر و تجربه نشان‌دهنده استقبال بخش فرهیخته از سینما است. نزدیک به ۸۰ اثر در این بخش رقابت کردند.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص حمایت دولت از آثار سینمایی و جوانان فیلمساز گفت: دولت حمایت می‌کند و از مردم هم می خواهد در فیلمسازی شرکت کنند. حمایت واقعی این است که از ساخت و تولید فیلم‌ها در همه بخش‌ها حمایت شود و صرفا اکران کردن فیلمها حمایت نیست.

وی در خصوص توجه به سبک زندگی ایرانی – اسلامی در مضمون آثار گفت: سینمای ما اگر ایرانی و اسلامی نبود، در جهان دیده نمی‌شد و مورد علاقه واقع نمی‌شد.

ایوبی در خصوص دلیل پذیرفتن برخی فیلم‌ها که دیر به جشنواره رسیده‌اند، گفت: این موضوعات را باید از دبیر جشنواره بپرسید. به هر حال جلسات هیات انتخاب تمام شده و همه آثار دیده و انتخاب شدند. کیفیت فیلم‌های این دوره را باید دید و همین کیفیت مهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران