- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پایان سریال مدیری در سکوت/ احتمال انصراف تلویزیون از ساخت سری سوم «در حاشیه»

Dar-hashiyeh

به گزارش سوره سینما [1]، وقتی خبر تولید سری اول مجموعه تلویزیونی «درحاشیه» به کارگردانی «مهران مدیری» منتشر شد، بسیاری از دوست‌داران این هنرمند که طرفداران بسیاری هم دارد، خوشحال شدند که احتمالا مدیری که چند سالی از فضای تلویزیون دور بوده با اثری خارق‌العاده و متفاوت از آثار طنز دیگر کارگردانی می‌کند.

لیست پر و پیمان بازیگران هم حکایت از برداشتن گامی محکم از سوی مدیری بود که البته و به دور از اغماض هم سریال بدی از آب درنیامد. هرچند که این اثر خیلی متفاوت و شاخص نبود اما با توجه به گلایه‌های اجتماعی صریحی که نسبت به برخی پزشکان در آن صورت گرفته بود، سریال تا میانه راه با اقبال خوبی مواجه شد. اما با نامه‌نگاری‌های پزشکان و اعتراض آنها، تلویزیون دست به عصا شد و با قلع و قمع بخش‌هایی از کار، برای به دست آوردن دل پزشکان بسیاری از مخاطبان اثر را از دست داد.

وقتی بحث سری دوم سریال به میان آمد، همه می‌دانستند که مدیری باید این بار فتیله نقد را پایین بکشد و با حذف بانوان و بردن ماجرا به زندان، تلاش کرد تا برره‌ای جدید خلق کند که ماجراهای آن به کسی برنخورد. البته این خلاء مکانی خیلی هم به کار مدیری نیامد و سری دوم در حالی روی آنتن رفت که علی‌رغم داشتن ساعتی مناسب برای پخش، این کارگردان نتوانست مخاطبان را با اثر درگیر کرده و آنها را با رویای خود در زندان همراه کند.

هرچند که در این میان تلا‌ش‌هایی هم شد تا ماجراهای بی‌رمق سریال این بار با برخی مسائل سیاسی گره بخورد، اما این فضاسازی‌ها هم جواب نداد. در این میان هم برخی خبرها از قهر و آشتی‌های بازیگران چهره سریال مطرح شد که البته هیچ وقت هیچ توضیحی در این باره به مخاطبان و البته رسانه‌ها داده نشد.

سه شنبه شب قسمت پایانی این مجموعه روی آنتن رفت و سری دوم «در حاشیه» بدون آنکه مخاطبان متوجه شوند به پایان رسید. این در حالی است که شبکه سه سیما برای تولید مجموعه «در حاشیه» با مهران مدیری برای تولید این سریال در ۳ فصل ۳۰ قسمتی صحبت کرده بود. حال باید دید با توجه به عدم استقبال و دیده نشدن سری دوم «در حاشیه»، تلویزیون همچنان برای ساخت سری سوم آن اصرار دارد یا خیر؟

این اتفاقات در حالی افتاده که «مهران مدیری» به تازگی به بازیگران مجموعه «دورهمی» پیوسته‌ است. شاید این بار مهران مدیری زیر نظر کارگردان تلویزیونی دیگری بتواند خود را دوباره به روزهای اوج برگرداند.

منبع: هفت صبح