سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

صفاریان: «بیست و یک اینچ» نگاه استعاری به تلویزیون دارد

21-inch

آیین دیدار با عوامل «بیست و یک اینچ» به تهیه کنندگی فاطمه غفاری و کارگردانی ابوذر صفاریان شامگاه گذشته در موزه سینما و با حضور برخی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم «بیست و یک اینچ» ، در ابتدا و قبل از شروع فیلم صفاریان این مراسم را شصت و ششمین آیین دیدار گروه هنر و تجربه خواند و بعد از تشکر از حاضرین به خاطر قبول این دعوت گفت: «بیست و یک اینچ» بعد از ۱۵ سال بالاخره اکران شد ، اما در این میان تعدادی می پرسند که چرا تا الان نمایش داده نشده؟جواب این است که دلیل خاصی ندارد و از طرفی ممیزی نیز به فیلم وارد نشده فقط فیلم متفاوتی است.

وی افزود:در اصل «بیست و یک اینچ» در مورد نماد تلویزیون و استعاره آن است ، تلویزیونی که ما با آن خاطره بازی می کردیم و در واقع استعاره ای از آن را به ما نشان می دهد. شاید به خاطر متفاوت بودن فضای فیلم درک و پذیرش آن تا حدودی سخت بوده باشد ، اما امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد و از حمایت های گروه هنر و تجربه هم تشکر می کنم و از طرفی اکران «بیست و یک اینچ» را نتیجه جنگیدن شهرام مکری می دانم و امیدوارم روز به روز فیلم های این بخش بیشتر اکران شود و فیلمهای دوست و همکارم یعنی محمد شیروانی نیز در همین گروه اکران شود.

در بخشی از مراسم برخی از عوامل و بازیگران فیلم و مهمانان روی صحنه آمدند و عکس دسته جمعی گرفتند و همچنین یاد یکی از بازیگران فیلم که در فیلم پناه بر خدا رضایی در اثر سانحه ای جان خود را از دست داده بود را گرامی داشتند.

سپس محمد شیروانی کارگردان فیلم سینمایی “لرزاننده چربی” به دعوت صفاریان روی صحنه آمد و گفت : من یک قصه تعریف میکنم از دیوید لینچ ، زمانی که دیوید لینچ اولین فیلم بلند خود یعنی”کله پاک کن”را ساخت در خصوص این فیلم با او بدرفتاری کردند و در آن سال درک نشد و آن را نفهمیدند ، اما او دست بر نداشت و بعد از بی مهری ها دومین فیلم خو با به نام”مرد فیل نما”را ساخت ، فیلمی که برعکس فضای سورءال  فیلم قبلی فضایی کلاسیک داشت و از آن استقبال خوبی شد.

وی ادامه داد: لینچ نتیجه پافشاری و زحمات و خلاقیتش را به دست آورد و همه این صحبت ها به این خاطر بود که بگویم فیلم سازان برای ساخت فیلم اولشان تمام وجود و انرژی خود را می گذارند و ما هم در دوره ای عاشق حمله به پرده سینما و ورود به سینمای دیجیتال بودیم که ابوذر نیز آن زمان از این قاعده مستثنی نبود. او “بیست و یک اینچ”را با انرژی ساخت چنانکه همیشه از آن یاد میکنم.

شیروانی در مورد اهمیت گروه هنر و تجربه عنوان کرد: هنر و تجربه غنیمتی است و محصول دولت فعلی قلمداد می شود البته نقدهایی نیز بر آن وارد است ، یعنی باید سعی کند تمام فیلمهایی که مربوط به این بخش است را در کشور اکران کند و برای آن ها بجنگد.آرتیست و فیلمساز نباید دنبال اکران شدن فیلمش برود ، بلکه پخش کننده باید راهکارهایی در این خصوص بیندیشند تا فیلم و فیلمساز ضربه نبینند.

وی افزود:اینکه شهرام مکری عضو شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه است ، بسیار خوشایند است و باید بیشتر برای فیلم های این بخش بجنگد و تلاش کند.

گفتنی است در این مراسم هنرمندانی چون اسدالله نیک نژاد،شهرام مکری،حسین مهری،امیر عابدی،امیر عزیزی،سمیرا برادری،مجید قناد،حامد میر باقری،علی کریم،بهمن هاشمی،محسن افشانی و…حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>