- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گیشه هالیوود در تسخیر ابرقهرمان جدید

deadpool

به گزارش سوره سینما [1]، «ددپول» برای دومین هفته پیاپی به سادگی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کرد و در ۳۲۷۷ سالن نمایش به فروشی برابر با ۵۵ میلیون دلار دست یافت.

مجموع فروش این فیلم شنبه ۲۰ فوریه سریع‌تر از هر فیلم درجه‌ آر دیگری در تاریخ سینما از مرز فروش ۲۰۰ میلیون دلار گذشت و در مدت زمان ۹ روز مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به ۲۳۵.۴ میلیون دلار رساند.

این فیلم خارج از آمریکای شمالی نیز ۸۵ میلیون دلار فروش داشت و در نهایت پس از دو هفته یکه‌تازی در سینماهای آمریکا مجموع فروش جهانی خود را به مرز نیم میلیارد دلار نزدیک کرد. به این ترتیب «ددپول» در مسیر تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم درجه آر تاریخ سینما است. این عنوان در حال حاضر با فروشی برابر با ۷۴۲.۱ میلیون دلار در اختیار فیلم «ماتریکس : بارگذاری مجدد» است.

در میان فیلم‌های تازه وارد جدول فروش آمریکا شمالی «برخاسته» بهترین عملکرد را داشت و در ۲۹۱۵ سالن سینما ۱۱.۸ میلیون دلار فروخت. این میزان فروش در افتتاحیه برای یک فیلم با تم مذهبی رکورد خوبی محسوب می‌شود. البته فیلم‌های «مصائب مسیح» با ۸۳.۸ میلیون دلار، «پسر خدا» با ۲۵.۶ میلیون دلار و «بهشت حقیقت دارد» با ۲۴ میلیون دلار فروش در افتتاحیه بالاتر از «برخاسته» قرار می‌گیرند.

در هر حال فروش «برخاسته» آن‌قدر خوب نبود که توان شکست‌دادن «پاندای کونگ‌فوکار ۳» را داشته باشد. سومین قسمت از انیمیشن پرطرفدار «پاندای کونگ‌فوکار» با فروش ۱۲.۵ میلیون دلار دومین فیلم پرفروش پایان هفته در سینماهای آمریکای شمالی بود. این انیمیشن تا کنون بیش از ۱۱۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته است.

«افسونگر» دیگر فیلم تازه‌وارد اکران پایان هفته سینماهای آمریکا شمالی با فروشی برابر با ۸.۷ میلیون دلار در ۲۰۴۶ سالن سینما در رتبه چهارم جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا ایستاد. این فیلم ترسناک سال گذشته در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و جایزه کارگردانی در شاخه دراماتیک را برای رابرت اگرز کارگردان فیلم اولی به ارمغان آورد.

داستان زندگی جسی اُونز دونده سیاه‌پوست آمریکایی در بازی‌های المپیک ۱۹۳۶ برلین در سومین فیلم جدید هفته با عنوان «نژاد» به نمایش درآمد. این فیلم در ۲۳۶۹ سالن سینما به نمایش گذاشته شد و به فروشی برابر با ۷.۳ میلیون دلار دست یافت.

این فیلم در میان تازه‌واردها بالاترین امتیاز سینمایی را از تماشاگران گرفت. امتیاز سینمایی «نژاد» A، امتیاز سینمایی «برخاسته» A منفی و امتیاز سینمایی «افسونگر» C منفی بود.

استفان هاپکنیز کارگردان «نژاد» است و استفان جیمز در نقش جسی اُونز به ایفای نقش می‌پردازد. جرمی آیرونز، کاریس ون‌هویتن و ویلیام هارت دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند.

«نژاد» ششمین فیلم پرفروش پایان هفته در آمریکای شمالی بود. در این بین مکان پنجم جدول پرفروش‌های پایان هفته به «چگونه مجرد باشیم» رسید. این فیلم در ۳۳۵۷ سالن سینما ۸.۲ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود در سینماهای آمریکای شمالی را به ۳۱.۷ میلیون دلار رساند.

کمدی «زولندر ۲» با بازی بن استیلر در دومین هفته اکران با ۶۰ درصد افت فروش روبه‌رو شد و به فروشی برابر با ۵.۵ میلیون دلار بسنده کرد.

جایگاه دهم جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا این پایان هفته به فیلم برادران کوئن رسید. «درود بر سزار» که پس از نمایش در جشنواره فیلم برلین اکران جهانی خود را آغاز کرده است، در ۲۷ بازار خارج از آمریکای شمالی ۵.۸ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش جهانی این فیلم تا کنون ۳۱.۹ میلیون دلار بوده است.

 

ردیف

نام فیلم

تعداد سالن‌های سینما

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

۱

ددپول

۳۷۲۲

۲

۵۵

۲۳۵.۴

۲

پاندای کونگ‌فوکار ۳

۳۴۴۸

۴

۱۲.۵

۱۱۷.۱

۳

برخاسته

۲۹۱۵

۱

۱۱.۸

۱۱.۸

۴

افسونگر

۲۰۴۶

۱

۸.۷

۸.۷

۵

چگونه مجرد باشیم

۳۳۵۷

۲

۸.۲

۳۱.۷

۶

نژاد

۲۳۶۹

۱

۷.۳

۷.۳

۷

زولندر ۲

۳۴۱۸

۲

۵.۵

۲۳.۷

۸

جنگ ستارگان : نیرو برمی‌خیزد

۱۶۱۸

۱۰

۳.۸

۹۲۱.۶

۹

بازگشته از گور

۱۹۳۹

۹

۳.۸

۱۶۵.۱

۱۰

درود بر سزار

۱۷۲۶

۳

۲.۶

۲۶.۱

منبع : خبرآنلاین