- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

لشکری‌پور: احتمال تغییر «بادیگارد» نسبت به نسخه جشنواره کم است

Badigard

به گزارش سوره سینما [1]، «بادیگارد» عنوان آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا محسوب می‌شود که نمایش این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همچون دیگر آثار حاتمی‌کیا با حواشی روبه‌رو شد.

یکی از حواشی این فیلم بی‌توجهی هیات داوران در انتخاب این فیلم در بخش بهترین کارگردانی بود که که در عین ناباوری از این بخش کنار گذاشته شد و همین امر حاتمی‌کیا را واداشت تا پس از برگزاری جشنواره صحبت‌هایی را برعلیه رییس سازمان سینمایی و وزیر ارشاد بیان کند.

پخش این فیلم سینمایی بر عهده موسسه فیلمیران است و علی سرتیپی این روزها به دنبال عقد قرارداد با سرگروه نمایش دهنده این فیلم است که طی چند روز آینده و مشخص شدن آیین‌نامه اکران شورای صنفی نمایش در سال جدید، سرگروه نمایش دهنده «بادیگارد» نیز مشخص خواهد شد.

پژمان لشکری‌پور مجری طرح «بادیگارد» درباره تغییرات این فیلم نسبت به نسخه نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر گفت:‌ هنوز تصمیمی درباره تغییر این فیلم گرفته نشده است و احتمالا نیز این اتفاق رخ نخواهد داد.

فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا درباره بادیگاردی به‌نام حیدر است که وظیفه حفاظت از مسئولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. حیدر شخصیت آرمان‌گرایی دارد و به همین دلیل مسائلی را که در کارش می‌بیند او را نسبت به کارش دچار شک و ‌تردید می‌کند.

مریلا زارعی نقش همسر حیدر را به عهده دارد؛ همسری که حیدر را عاشقانه دوست دارد و گفته می‌شود حاتمی‌کیا رابطه‌ای از جنس رابطه حاج‌کاظم و فاطمه در «آژانس شیشه‌ای» را این بار بین حیدر و همسرش بازسازی کرده است. حیدر اما در داخل خانواده و از طرف دخترش دائما درباره ارتباط وظیفه و آرمان‌هایش مورد سوال قرار می‌گیرد. داستان اما از جائی آغاز می‌شود که اتفاقی برای یکی از مسئولان بلندپایه با بازی محمود عزیزی می‌افتد و این اتفاق مشکلاتی را برای حیدر به دنبال دارد. همه این اتفاقات حیدر را ساکت‌تر و تضادها و بحران‌های درونی‌اش را بیش‌تر می‌کند. حیدر نهایتا به عنوان محافظ یک دانشمند هسته‌ای تعیین می‌شود و قرار است از او در مقابل‌ترور احتمالی محافظت کند. نقش این دانشمند هسته‌ای به نام میثم را بابک حمیدیان بازی می‌کند. نقش نامزد او را شیلا خداداد و نقش داماد حیدر را که او هم یک بادیگارد است، پدرام شریفی بازی می‌کند. دیبا زاهدی، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، محمد حاتمی دیگر بازیگران فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا هستند.

پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد، پریوش نظریه، سیداحسان امانی، کامران نجف‌زاده، امین میری، حمیدرضا سلیمانی، چنگیز ناروئی، محمد ربانی، سیامک سالاری و هنرمند خردسال کیمیا حسینی گروه بازیگران بادیگارد را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان این آمده است: چرا اینقدر دیر اومدی؟ ماموریت بودم. شغلت چیه؟ تو حفاظتم. نگهبانی؟ محافظم. آهان پس بادیگاردی.

فیلم سینمایی «بادیگارد»‌ در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین جلوه‌های ویژه بصری شد.

منبع: صبا