- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بدرقه با شکوه «فرج‌الله سلحشور» با حضور گسترده مردم/ کارگردان یوسف پیامبر(ع) در جوار شهدای گمنام آرام گرفت + گزارش تصویری

Tashi-Salahshoor-(4)

به گزارش سوره سینما [1]، مراسم تشییع پیکر فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال «یوسف پیامبر»، صبح امروز در آستان مقدس امامزاده جعفر و حمیده خاتون با حضور گسترده اهالی فرهنگ و هنر و مردم برگزار شد.

فرج الله سلحشور که متولد سال ۱۳۳۱ در شهر قزوین بود، کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی-مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر(ع) را در کارنامه دارد. این آثار بویژه سریال یوسف پیامبر، در سراسر دنیا مخاطبان فراوان و میلیاردی پیدا کردند به گونه‌ای که در بسیاری از کشورهای منطقه و اسلامی، نام این سریال‌ها پرآوازه است.

او که از ۲۷‌دی ماه امسال بر اثر وخامت حالش در بیمارستان بقیه الله (عج) بستری بود، قصد داشت مجموعه موسی (ع) پیامبر را کارگردانی کند.

Tashi Salahshoor (1)

از فاصله ابتدای اتوبان اشرفی اصفهانی به سمت باغ فیض و رسیدن به امامزاده سیدجعفر و حمیده خاتون فاصله‌ای ۱۵ دقیقه‌ای است که مردم و چهره‌های سرشناس هنری با پای پیاده این فاصله را طی می‌کنند. در این مسیر بنر و پوسترهای بسیاری از سلحشور دیده می‌شود که بخشی از آنها مربوط به ایفای نقش‌هایش در فیلم‌های «ایوب پیامبر»‌، «پرواز در شب»‌ و «توبه نصوح»‌ است که در این میان خودنمایی می‌کند.

همچنین بنر بزرگی از زیباترین سکانس سریال یوسف پیامبر روبروی در ورودی امامزاده واقع شده است. جمعیت کثیری از مردم هنرمندان و مسئولین به این مکان آمده‌اند تا کارگردان انقلابی تلویزیون و سینما را به سمت آرامگاه ابدیش بدرقه کنند.

Tashi Salahshoor (2)

از شلوغی جمعیت پله‌های ورودی امامزاده را به سختی گذرانده و به فضایی هدایت می‌شویم که دور آن را داربست زده‌اند و فقط بستگان نزدیک متوفی را به این فضا راه می‌دهند. کمی جلوتر که می‌رویم متوجه می‌شویم که این داربست دور تا دور مزار شهدای گمنام را فرا گرفته است. بعد از عبور از یک جوی پهن در همان فضای داخلی داربست به آرامگاه ابدی سلحشور می‌رسیم که قرار است پیکر وی در این آرامگاه و درست پایین پای مزار شهدای گمنام به خاک سپرده شود. دور تا دور مزار شهدای گمنام با پرچم یا اباعبدالله الحسین (ع) پوشیده شده است. تمامی دیوارهای امامزاده نیز با عکس‌های سلحشور از جوانی تا میانسالی پوشیده شده است. ساعت از ۱۱ گذشته که با نوای یا حسین و ابوالفضل (ع) و دسته عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) پیکر مرحوم سلحشور را همراه با سیل کثیری از مردم به داخل امامزاده روانه می‌کنند.

Tashi Salahshoor (3)

در دست بسیاری از مردم پوسترهایی با عکس هنرمندان و شعرایی چون شهید مرتضی آوینی،رسول ملاقلی‌پور، شهید احمدی روشن، مرحوم آقاسی، امیر حسین فردی، سلمان هراتی، قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، دیده می‌شود که روی یکی از آنها این عبارت نوشته شده است. پدرم بی‌آنکه سلامی بگوید گفت با من پسرم، چاره مشکل ما ایمان است.

اقامه نماز میت توسط آیت‌الله صدیقی بر پیکر مرحوم سلحشور خوانده شد.

در ادامه این مراسم سیدمهدی میرداماد به مداحی پرداخت و درباره از دست دادن برادر نوحه‌ای خواند.

Tashi Salahshoor (5)

در ادامه این مراسم تشییع فرج‌الله سلحشور متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری توسط مجری قرائت شد.

به دلیل تقارن ایام فاطمیه با فوت فرج‌الله سلحشور مجری مراسم از حوزه‌ها درخواست کرد تا به صورت دسته‌جمعی سوره کوثر را قرائت کرده و به بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) و سپس فرج‌الله سلحشور هدیه کنند.

مردم با نوای لبیک یا حسین پیکر فرج‌الله سلحشور را راهی آرامگاه ابدیش کردند.

Tashi Salahshoor (6)

در انتهای این مراسم مجری با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم سلحشور گفت: اواخر محرم امسال در مجمع خیریه عاشورایی اجرای برنامه داشتم و در آن مراسم قرار شد تا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس (ع) به آقای سلحشور تقدیم شود.زمانی که ایشان را به روی سن خواندند با وجود سختی پیمودن مسیر به روی سن آمدند و ما پرچم را به ایشان تقدیم کردیم. ایشان در ابتدا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس (ع) را بر روی سر و صورت خود کشید و گریه کرد در همان لحظه در شرایطی که از ایشان درخواست کردیم تا برایمان دعا کنند در همان حال گفتند برایم دعا کنید تا کربلایی از دنیا بروم.

Tashi Salahshoor (7)

بر اساس این گزارش در این مراسم افراد و هنرمندانی نظیر ابراهیم حاتمی‌کیا، امین صدیقی، ابوالقاسم طالبی، بیژن نوباوه، محمدمهدی عسگرپور، جلیل فرجاد، عباس غزالی، حسن وارسته، میرطاهر مظلومی،‌شهین تسلیمی و خانواده مرحوم سلحشور به همراه جمع کثیری از مردم و دوستداران وی حضور داشتند.

Tashi Salahshoor (8)

Tashi Salahshoor (9)

Tashi Salahshoor (10)

Tashi Salahshoor (11)

Tashi Salahshoor (12)

Tashi Salahshoor (13)

Tashi Salahshoor (14)

Tashi Salahshoor (15)

Tashi Salahshoor (16)

Tashi Salahshoor (17)

Tashi Salahshoor (18)

Tashi Salahshoor (19)

Tashi Salahshoor (20)

Tashi Salahshoor (21)

Tashi Salahshoor (22)

Tashi Salahshoor (23)

Tashi Salahshoor (24)

Tashi Salahshoor (25)

Tashi Salahshoor (26)

Tashi Salahshoor (27)