- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مجیدی: فیلم‌های جشنواره ۱۰۰ در ارتقای سینمای ملی نقش دارند

majid-majdi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجید مجیدی با قابل قبول دانستن سطح کیفی آثار این دوره از جشنواره فیلم ۱۰۰، تأکید کرد: آثار متفاوت و خوبی در این دوره از جشنواره مورد قضاوت قرار گرفتند که این موضوع نویدبخش بروز استعدادهای تازه ای هستند که می‌توانند در ارتقای سینمای ملی نقش داشته باشند.

کارگردان فیلم «محمد رسول الله(ع)» با اشاره به مسئولیت نهادهای فرهنگی هنری در قبال این هنرمندان مستعد ادامه داد: برگزاری جشنواره ها باید به نقطه ای ختم شود که نتیجه اش پرورش و بروز نسل کارگردان ها و هنرمندان کیفی و حرفه ای باشد. برای این منظور همه نهادهای متولی فرهنگ و هنر وظیفه دارند تا شرایط و امکانات لازم را برای ادامه فعالیت این جوانان فراهم کنند و زمینه رشد و تقویت آن ها را مهیا نمایند.

نویسنده و کارگردان فیلم «بچه های آسمان» اضافه کرد: برگزاری کارگاه های هنری و کلاس های آموزشی برای رفع کاستی ها و ارتقای توانایی های فیلم سازان جوان در ابعاد تکنیکی و ایده یابی و در کنار آن حمایت از این هنرمندان مستعد برای تبدیل ایده هایشان به فیلم، راه را برای تولید آثار سینمایی فاخر باز می کند.

مجیدی در پایان با تأکید بر تداوم برگزاری جشنواره های این‌چنینی گفت: حیف است که جشنواره های معتبری مثل فیلم ۱۰۰ یا فیلم رویش به صورت دوسالانه برگزار شوند؛ چراکه با وجود خیل عظیم هنرمندان و فیلم سازان جوان، احتمال به هدر رفتن برخی استعدادها در این اتلاف وقت وجود داشته و انتظار دو ساله برای دیده شدن یک اثر برای فیلم‌سازان زمان زیادی است؛ ضمن اینکه ممکن است جریان رویش و بروز استعدادهای تازه دچار مشکل شوند.