- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گسترش شعار سینمای اخلاق در سطح بین‌المللی/ ارتباط با سینمای روشنفکرانه برای مردم دشوار است

behnam-bahadori

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بهنام بهادری دبیر کمیته بین المللی دهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ اکران محدود فیلم‌های کوتاه را یکی از مشکلات سینمای کوتاه عنوان کرد و گفت: فیلم‌سازان در تولید فیلم بسیار کوشا هستند و تاکنون نیز آثار بسیاری را خلق کرده‌اند ولی از شرایط اکران مناسب این گونه فیلم‌ها در جامعه رنج می‌بریم.

وی تصریح کرد: به علت پخش محدود این فیلم‌ها از رسانه ملی نقش جشنواره‌ها در پر کردن این خلاء بسیار پررنگ است و می توان انتظار داشت تا فیلم‌سازان جوانی که در ابتدای راه هستند با حضور در این جشنواره‌ها و مورد ارزیابی قرار گرفتن آثارشان به رفع ایرادات خود بپردازند.

این منتقد سینما به تولید آثاری که متناسب با زبان مخاطب عموم تولید نمی‌شوند هم ایراد وارد کرد و اظهار داشت: فیلم‌سازان کوتاه و به خصوص سینمای هنر و تجربه به موضوعاتی می‌پردازند که کمی روشنفکرانه و در واقعیت‌های زندگی روزمره مردم جامعه ارتباط با آن‌ها سخت است و باید با نشان دادن بیشتر مسائل اجتماعی و اتفاقاتی که دغدغه مردم ما است مردم را با سینمای کوتاه آشتی دهیم.

دبیر جشنواره‌های اول تا سوم فیلم ۱۰۰ ادامه داد: این جشنواره از بدو پیدایش تا این دوره مراحل مختلفی را طی کرده است؛ به طوری که از دورۀ اول تا هفتم، این جشنواره مخاطبان خود را پیدا کرد و از دورۀ هفتم به بعد برای تثبیت خود در جامعه هنری تلاش کرد و اکنون که در آستانۀ برگزاری دورۀ دهم این جشنواره هستیم به فکر بسط و توسعه جشنواره در سطح بین‌المللی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی داریم تا با گسترش شعار سینمای اخلاق، خلأیی که در جشنواره‌های دیگر است را پرکنیم و هویتی متفاوت از این جشنواره را در میان فیلم‌سازان کشورهای دیگر به نمایش بگذاریم.