- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دعوت دبیر «جشنواره فیلم سبز» از وزیر محیط زیست فنلاند

sabz-fanland

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ،در نخستین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور، دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی، کیمو تیلی کاینن وزیر محیط زیست فنلاند، آندره روپرشتر وزیر محیط زیست اتریش و ماساآکی کوبایاشی قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن، شهربانو امانی انگنه، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در امور زنان و خانواده، میترا حجار، نفیسه روشن و شهره سلطانی از غرفه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بازدید کردند.

شهربانو امانی انگنه، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در امور زنان و خانواده  از دیگر مهمانان غرفه این جشنواره بود که با تاکید بر نقش زنان در حفاظت از محیط زیست گفت: زمانی که مادر یک خانواده درگیر محیط زیست شود می توانیم امیدوارم باشیم که یک نسل درگیر حفاظت از محیط زیست می شوند زیرا مادران برتمام خانواده تاثیر می گذارند.

معصومه ابتکار نیز در ادامه بازدید خود از این نمایشگاه به همراه  دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی، کیمو تیلی کاینن وزیر محیط زیست فنلاند، آندره روپرشتر وزیر محیط زیست اتریش و ماساآکی کوبایاشی قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن به غرفه جشنواره فیلم سبز آمد و با فرهاد توحیدی دبیر جشنواره گفتگو کرد.

رئیس سازمان محیط زیست ابتدا خواست تا مسئولان غرفه توضیحاتی در خصوص این جشنواره به وزیر محیط زیست فنلاند بدهند و کیمو تیلی کاینن بعد از آشنایی با پنجمین جشنواره فیلم سبز گفت: ما در فنلاند جشنواره فیلم سبز نداریم اما خوشحال می شویم که در جشنواره شما شرکت کنیم.

فرهاد توحیدی در ادامه این بازدید از وزیر فنلاند دعوت کرد تا پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز حاضر شود و از او خواست تا از سینماگران فنلاندی هم دعوت کند تا در این حشنواره حضور داشته باشند.

وزیر فلاند در مقابل از این دعوت ابراز خوشحالی کرد و تاکید کرد: حتما پیام شما را به سینماگران فنلاندی می رسانم و از طریق سفیرمان جشنواره شما را دنبال می کنم.

شهره سلطانی، میترا حجار و نفیسه روشن که برای بازدید به نمایشگاه آمده بودند نیز مهمان غرفه جشنواره فیلم سبز شدند و دعوت مسئولان جشنواره را برای مشارکت بیشتر در این جشنواره پذیرفتند.