- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم‌های برگزیده جشنواره «سینما حقیقت» در شهرستان‌ها نمایش داده می‌شود / ایران میزبان کاروان سینمای مستند

baznamayesh-mostanad

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری انجمن تهیه کنندگان مستند ایران، مستندهای منتخب نهمین جشنواره «سینما حقیقت» با هدف گسترش نمایش فیلم مستند در مراکز استان ها و اشاعه فرهنگ مستند دیدن در نقاط مختلف ایران به همت انجمن تهیه کنندگان مستند ایران و همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از فردا ۱۲ اسفندماه به مدت سه روز در شهرهای زاهدان، رشت، ایلام و اهواز نمایش داده می شود و با چند روز تاخیر در اصفهان روی پرده می رود.

صانعی مقدم در توضیح دلایل نمایش مستندهای منتخب نهمین جشنواره «سینما حقیقت» گفت: کیفیت مستندهای ارائه شده به نهمین جشنواره «سینما حقیقت» و همچنین استقبال شهروندان تهرانی از مستندهای این دوره از جشنواره، انجمن تهیه کنندگان مستند ایران را بر آن داشت تا طی یک برنامه ریزی، مجموع مستندهای منتخب این دوره از جشنواره «سینما حقیقت» را در شهرستان ها نمایش دهد.

وی ادامه داد: پنج شهر زاهدان، رشت، اهواز، ایلام و اصفهان برای نمایش مستندهای برگزیده جشنواره «سینما حقیقت» اعلام آمادگی کردند و طبق جدول زمان بندی، نمایش این آثار از فردا ۱۲ اسفندماه در چهار شهر آغاز خواهد شد. اما نمایش آثار برگزیده جشنواره «سینما حقیقت» در استان اصفهان به دلیل همزمان شدن با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «حسنات» با تاخیر برگزار می شود.

صانعی مقدم متذکر شد: برهمین اساس مستندهای منتخب نهمین جشنواره «سینما حقیقت» در استان اصفهان از تاریخ ۱۶ اسفند به مدت سه روز روی پرده می رود.

این مدیر سینمای مستند در ادامه یادآور شد: دسترسی هموطنان در نقاط مختلف ایران به سینمای مستند تقریبا غیر ممکن است و برنامه مشخصی برای نمایش فیلم مستند، بجز فیلم هایی که در گروه سینمایی «هنر و تجربه» به طور محدود در چند شهرستان اکران می شود، وجود ندارد.

صانعی مقدم در پایان گفت: بنابراین معتقدم بازنمایش مستندهای منتخب جشنواره «سینما حقیقت» گامی موثر در جهت ارائه سینمای مستند به مراکز استان ها و به خصوص شهرهای دورافتاده ایران خواهد بود.