- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مومنی‌شریف: اشاعه اخلاق در جامعه از وظایف حوزه هنری است

momeni-sharif

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری با تاکید بر اینکه اخلاق هدف نهایی و رسالت پیامبران، به ویژه پیامبر عزیز اسلام (ص) بوده است، اظهار کرد: سینمای ایران نیز در جهان با اخلاق، صفا و صمیمیت شناخته می‌شود و از برخی عناصر سینمای غرب و هالیوود دوری جسته است.

وی ادامه داد: سینمای ایران، به مسائل انسانی، ارتباطات بین انسان‌ها و به ویژه خانواده پرداخته و حداقل در دنیا با این عناصر سینمای ما را می‌شناسند.

مومنی ضمن ابراز خرسندی از اینکه در دهمین جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای هنرمندان جوان و کسانی که آیندگان سینمای کشورمان خواهند بود دغدغه اخلاق دارند، عنوان کرد: پرورش و میدان دادن به این شخصیت‌ها حتما از وظایف اصلی حوزه هنری است. اخلاق همیشه در محوریت فعالیت‌های حوزه هنری بوده است و به عنوان پیروان پیامبر (ص) اشاعه صحیح اخلاق را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

رئیس حوزه هنری همچنین با اشاره به درگذشت فرج الله سلحشور، کارگردان سریال «یوسف پیامبر(ع)»، گفت: بعد از انقلاب اسلامی، استاد سلحشور از پیشگامان آشتی دادن سینما و هنر با مردم متدین کشور بودند. به طوری که آثار ایشان در مساجد کشور به نمایش درآمدند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت سینماگرانی همچون سلحشور از حوزه هنری آغاز شد و ایشان را هم می‌توان یکی از بنیان‌گذاران حوزه هنری دانست. هنرمندان جوانی که تازه قدم در راه سینما گذاشته‌اند و به دنبال مخاطب بیشتر برای آثارشان هستند، می‌توانند از تجربه مثبت شخصیت‌هایی مانند مرحوم سلحشور استفاده کنند.

دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای چهارشنبه و پنج‌شنبه در پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود. همچنین اختتامیه این مراسم جمعه ۱۴ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.