- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اکران در سینمای ایران پدرخوانده دارد!

payankhedmat

به گزارش سوره سینما [1]، حمید زرگر‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «پایان خدمت» با اشاره به اینکه به هیچ عنوان از وضعیت اکران فیلمش راضی نیست، گفت: سانس‌هایی که به ما دادند؛ ۱۰ صبح و ۱۲ شب است و مخاطبان اصلا نمی‌توانند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: وضعیت تبلیغات فیلم ما اصلا خوب نیست و حتی در سالن‌های سینما فضاهای تبلیغاتی اختصاص یافته به فیلم پایان خدمت خوب نیست و تبلیغات فیلم ما در سینما‌ها پشت فیلم‌های دیگر قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: در سالن‌های سینما به جز چند فیلم که افراد سر‌شناس پشت آن‌ها هستند؛ از دیگر فیلم‌ها هیچ حمایتی نمی‌شود درحالیکه پایان خدمت؛ فیلم بدی نیست و مخاطب از آن استقبال کرده با این حال یک سانس مناسب برای تماشای فیلم وجود ندارد.

زرگر‌نژاد افزود: ما خودمان نمی‌خواستیم فیلم در پایان سال اکران شود و از زمان اکران هرگز راضی نیستم اما پخش فیلم نیاز به یک پخش‌کننده قوی و روابط خاص می‌خواهد تا فیلم باید شناخته شود.

کارگردان فیلم پایان خدمت با اشاره به اینکه سینمای ایران در بخش اکران در دست یک گروه خاص است؛ گفت: متصدی سینما به من گفت به این دلیل که فیلمت به پدرخوانده تعلق ندارد؛ نمی‌تواند خوب بفروشد.

وی ادامه داد: من یک فیلمساز اول هستم و دوره‌های سینما را گذرانده‌ام اما امروز متوجه شدم که فیلمساز اولی جدا از اینکه باید اصول سینما را فرا بگیرد باید یک دوره آموزشی و طولانی را در پخش طی کند زیرا این پخش‌کنندگان هستند که می‌گویند فیلمساز فیلم دومش را چگونه باید بسازد.

وی با گلایه از همراهی نکردن صداوسیما با سینما گفت: ما بودجه و هزینه‌ای برای تبلیغات نداشتیم و کاملا شخصی و از جیب خودمان هزینه کردیم در این میان صداوسیما نیز تیزرهای فیلم را پخش نکرد.

منبع: ایلنا