- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

قرارداد سریال «سلمان» میرباقری بسته شد

davood-mirbagheri

به گزارش سوره سینما [1]، روز گذشته خبری درباره همکاری مجدد عبدالله اسکندری و مسعود کیمیایی برای ساخت فیلم «قاتل اهلی» منتشر شد. اسکندری می گوید که تنها صحبت هایی در خصوص همکاری او با مسعود کیمیایی شکل گرفته و هنوز چیزی مشخص نیست، اما در ادامه از ساخت سریال جدید تلویزیونی داوود میرباقری با نام «سلمان» خبر می دهد.

در حالی برخی از رسانه های از همکاری مجدد عبدالله اسکندری و مسعود کیمیایی بعد از ۴۰ سال خبر دادند، که آخرین همکاری این دو سینماگر معتبر به سال ۶۴ و فیلم «تیغ و ابریشم» بر می گردد. عبدالله اسکندری درباره همکاری مجدد خود با مسعود کیمیایی برای فیلم «قاتل اهلی» به آی سینما می گوید: «این خبر خیلی موثق نیست، چون میان من و مسعود کیمیایی تنها صحبتی در خصوص همکاری بوده و هنوز هیچ چیز قطعی نیست و ممکن است هر اتفاقی بیافتد. دوستان قرار است سناریو را برای من ارسال کنند و بعد از خواندن آن تصمیم نهایی در خصوص این موضوع گرفته خواهد شد.»

اسکندری که به عنوان یکی از معتبر ترین گریمورهای سینما و تلویزیون شناخته می شود، بیشتر علاقه دارد با جوان ترهای این عرصه همکاری کند، اسکندری خود این موضوع را تایید می کند و می گوید از جوانی اش همیشه علاقه داشته که با سینماگران و کارگردانان جوان همکاری کند: «من همیشه همینطور بوده ام، به عنوان مثال از سال ۶۲ همیشه سعی داشتم که با جوانان کار کنم. چون می خواهم جوانان علاقمند و مستعد سینما راه خود را برای آن چه که لیاقت دارنده باز کنند.»

با اتمام سریال «مختارنامه» داوود میرباقری اعلام کرد که سریال «سلمان» را خواهد ساخت. ساخته شدن این پروژه بزرگ تاکنون با اما و اگرهایی مواجه شده. بحث کمبود بودجه سازمان صداوسیما یکی از اصلی ترین مشکلات آغاز نشدن این پروژه بود. طولانی شدن مسیر ساخت این سریال حتی باعث شد که بهروز خوش رزم، از تهیه کنندگی این سریال انصراف دهد و میرباقری هم «شاهگوش» و «دندون طلا» را جلوی دوربین ببرد. سریال «سلمان» با توجه به سفرهای سلمان فارسی به ایران باستان، اروپا و منطقه حجاز، یکی از پرخ خرج ترین سریال های «الف ویژه» تلویزیون به حساب خواهد آمد که میرباقری پیش از این اعلام کرده بود ساخت سریال «سلمان» ۴ برابر سخت تر از «مختارنامه» است.

اما بعد از سال ها اما و اگر در خصوص ساخته شدن این سریال، بالاخره داوود میرباقری قرارداد ساخت این سریال را با سازمان صداوسیما منعقد کرده است. در ارتباط با این موضوع عبدالله اسکندری که به عنوان یار قدیمی داوود میرباقری در تمامی سریال ها و فیلم های سینمایی این کارگردان نقش بسزایی داشته، در پایان درباره ساخته شدن سریال «سلمان» می گوید: « آقای میرباقری به تازگی قرارداد سریال «سلمان» را که به زندگی سلمان فارسی می پردازد، با تلویزیون منعقد کرده و هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد.»

داوود میرباقری فیلمنامه این سریال را همراه با امرالله احمدجو کارگردان سریال مشهور «روزی روزگاری» می‌نویسد.

منبع: آی سینما