- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتقاد مسعود کیمیایی از سینمای آپارتمانی

masood-kimiayee

به گزارش سوره سینما [1]، مسعود کیمیایی کارگردان سینما در خصوص برگزاری جشنواره فیلم به عناوین مختلف گفت: اکثر جشنواره‌های ما حکم گردهمایی دارد و جشن‌های کوچکی است که برگزار می‌کنیم. پس نمی‌توان از آن‌ها به معنای واقعی جشنواره یاد کرد.

وی افزود: جشنواره کارگاه آزاد فیلم نیز گردهمایی است و جشنواره نیست. عده‌ای در این مدرسه سینما و بازیگری می‌خوانند و امیدوارم که از میان آن‌ها سینماگران خوبی بیرون بیاید و به جامعه سینمایی ما معرفی شود. البته نباید از تلاش مستمر و هدفمند آنها در این زمینه گذشت.

کارگردان «جرم» با بیان این مطلب که برگزاری جشنواره کارگاه آزاد فیلم انتظارات او را برآورده ساخته بیان کرد: جشنواره ما کیفیت لازم را داشت و این موضوع باعث دلگرمی و تشویق فیلمسازان حاضر در آن می‌شود تا فیلم‌های بیشتری بسازند و کیفیت آثار خود را بالا ببرند.

کیمیایی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص رهایی از فیلم‌های آپارتمانی و اجتماعی تکراری با مضمون‌هایی که مخاطب را دور می‌کنند و تولید آثاری درخور شعور مخاطب امروز سینما خاطرنشان کرد: این موضوع مهم و تصمیم گرفته‌شده‌ای است که بررسی و تحلیل آن نیاز به وقت مناسب و زمان بیشتری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان