- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جذابیت جشنواره «چهل چراغ» در مشارکت خودجوش هنرمندان است

tina-pakravan

به گزارش سوره سینما [1] ، تینا پاکروان کارگردان و بازیگر سینما در خصوص اهمیت برگزاری اولین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» با موضوعیت زندگی امام حسین (ع)، در گفتگو با ستاد خبری این جشنواره اظهار داشت :بیشتر جذابیت برگزاری این جشنواره برای من در آن بخشی است که شاهد حرکت خودجوش در خصوص برگزاری آن توسط هنرمندانی هستیم که به نداشتن اعتقاد و کم رنگ بودن در بیان موضوعات مذهبی دینی و اعتقادی محکوم هستند ، وگرنه جشنواره‌های متعدد با عناوین مختلفی هر ساله در حال برگزاری است.

وی افزود: سال‌ها است که به جز سریال «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی و فیلم «روز واقعه » نوشته بهرام بیضایی به طوری جدی و مستمر به موضوعاتی مانند امام حسین (ع) پرداخته نشده ، موضوعاتی که ظاهرا برخی مسئولان فرهنگی ما در این سال‌ها تمایل به انجام آن در قالب فیلم و سریال نداشتند.

وی ادامه داد: این جشنواره اتفاق خوب و ایثار بزرگی است که برخی از هنرمندان ما به صورت خودجوش به موضوعی پرداختند که به نوعی در روند حرکتی سینما در این سال‌ها کم رنگ بوده است ، البته موضوع زندگی،‌ ایثار و آزادگی امام حسین (ع) مقوله‌ای نیست که کم‌رنگ شود و این را تازگی چنین جریانی پس از گذشت ۱۴۰۰ سال ثابت کرده است.

کارگردان «نیمه شب اتفاق افتاد» در خصوص اینکه آیا جشنواره‌هایی مانند «چهل چراغ» قابلیت وسعت بخشیدن دارد عنوان کرد: البته که موضوعی مانند امام حسین (ع) این قابلیت را دارد ، اما ادامه دادن هر اتفاق و رویدادی به نحوه برخورد با آن مقوله ، کیفیت و نحوه تداوم آن مربوط می‌شود که اگر به درستی پیش برود شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود ، در غیر این صورت عکس قضیه عمل می‌کند.

پاکروان در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در کل افق روشنی را برای جشنواره «چهل چراغ» می‌بینم ، چون با دل و جان قرار است برگزار شود و دستور و حمایت خاصی جز یک جوشش مردمی پشت آن نیست و امیدوارم دست‌اندرکاران آن موفق باشند و راه خود را با همین رویکرد ادامه دهند.

جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ و همزمان با اعیاد شعبانیه در تهران برگزار خواهد شد

علاقمندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر جشنواره و ارسال آثار خود تا ۲۵ اسفند‌ می‌توانند با مراجعه به سایت www.chehelcheragh.ir [2] نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.