- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شانس «قرعه» به نوروز نزدیک شد/ تغییر زمان پخش «بیمار استاندارد»

ghoreh

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مهر [2]، اگرچه پیش از این عناوین سریال های نوروز ۹۵ برای سه شبکه اصلی توسط روابط عمومی رسانه ملی اعلام شده بودند اما با توجه به روند تولید و اما و اگرهای کنداکتور به نظر می رسد پخش این سریال ها با تغییراتی همراه باشد.

سه مجموعه «دودکش ۲» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، «زعفرانی» ساخته حامد محمدی و «بیمار استاندارد» به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه های یک، دو و سه در نظر گرفته شده بودند و در کنار این سه اثر که این روزها هر کدام در مرحله تصویربرداری هستند سریال «قرعه» به کارگردانی بروز نیک نژاد نیز خود را برای پخش آماده می‌کند.

محمود اتحادی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «قرعه» پیش از این اعلام کرده بود که این سریال قرار نیست از شبکه پنج روی آنتن برود ولی همه عوامل پروژه به شدت مشغول کار هستند تا این اثر به موقع به آنتن نوروزی برسد. حال با چنین اظهارنظری باید منتظر پخش این مجموعه از یکی از ۳ شبکه اصلی باشیم و این می‌تواند به معنای تغییر نام سریال نوروزی یکی از شبکه‌های یک تا سه باشد.

همچنین رحمان سیفی آزاد رییس مرکز امور نمایشی سیما نیز با اشاره به چهار سریال در حال تصویربرداری برای ایام نوروز گفته بود: اکنون چهار سریال «بیمار استاندارد» به کارگردانی سعید آقاخانی، «زعفرانی» به کارگردانی حامد محمدی، «دودکش ۲» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و «قرعه» به کارگردانی برزو نیک نژاد در حال تصویربرداری هستند که پخش یکی از این چهار سریال برای بعد از ایام نوروز می افتد. قطعی ترین سریال هم «دودکش» است که چون سری اول آن از شبکه یک پخش شد سری دوم هم از همین شبکه پخش می شود.

با توجه به این سخنان از آنجا که پخش «دودکش» قطعی شده و «زعفرانی» هم تا آغاز سال جدید تولید خود را به پایان می رساند و بارها اعلام شده است که قطعا روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت یکی از دو مجموعه «قرعه» و «بیمار استاندارد» که هر دو برای کنداکتور نوروز در تلاشند، از گردونه رقابت نوروزی حذف می شود.

بر این اساس اگر قرار بود «بیمار استاندارد» جزو سریال های نوروزی باشد طبق اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی رسانه ملی دیگر نیازی به خبرساز شدن «قرعه» نبود. با این حساب به نظر می رسد سریال سعید آقاخانی از کنداکتور نوروزی حذف و به جای آن تازه ترین اثر برزو نیک نژاد روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت.