- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جوایز جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ»/ سفر به کربلا به همراه بیش از ١۵١۵ سکه

yari-chehel-cheragh

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ»، بر اساس اعلام حسین یاری سخنگوی این جشنواره، میزان جوایز در بخش‌های مختلف جشنواره اعلام شد. بر پایه این گزارش ، در بخش فیلم داستانی بلند (بالای ۴۰ دقیقه) در قسمت جایزه ویژه، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه ، بهترین دستاورد فنی هنری، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد ، به هر کدام از برگزیدگان یک سفر زیارتی عتبات عالیات و به ترتیب ۴۰عدد نیم سکه تا۴۰عدد ربع سکه، تعلق می‌گیرد.

در بخش فیلم داستانی کوتاه (زیر ۴۰ دقیقه)در قسمت جایزه ویژه، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین دستاورد فنی و هنری نیز، مانند بخش‌های فیلم داستانی بلند، به برگزیدگان یک سفر زیارتی عتبات عالیات و به ترتیب ۴۰عدد نیم سکه تا۴۰عدد ربع سکه اهدا می گردد.

به گفته سخنگوی نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ»، در بخش مستند بلند (بالای ۴۰ دقیقه) در قسمت جایزه ویژه، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین پژوهش و بهترین دستاورد فنی هنری   و در بخش مستند کوتاه (زیر ۴۰ دقیقه) در بخش‌های ذکر شده، به برگزیدگان جشنواره، یک سفر زیارتی عتبات عالیات و به ترتیب ۴۰عدد نیم سکه تا۴۰عدد ربع سکه، تعلق می‌گیرد.

.در بخش انیمیشن در قسمت جایزه ویژه، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین دستاورد فنی هنری ، به برگزیدگان یک سفر عتبات عالیات و به ترتیب ۴۰عدد نیم سکه تا۴۰عدد ربع سکه اهدا خواهد شد.

نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» در نظر دارد تا در بخش فیلم‌های موبایلی حداکثر۴۰ثانیه ای به نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۱۵، ۱۰ و ۵ ربع سکه به همراه یک سفر کربلای معلی، اهدا نماید.

همچنین در رشته عکس حرفه‌ای، در بخش مجموعه عکس به نفرات اول تا سوم علاوه بر سفر زیارتی کربلا، ۴۰، ۳۰ و ۲۰ ربع سکه و در بخش تک عکس، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ ربع سکه ، همراه یک سفر زیارتی کربلا، اهدا می‌شود.

طبق اعلام سخنگوی این جشنواره در بخش عکس آماتور نیز سه جایزه اهدا می گردد که به نفرات اول تا سوم ۱۵، ۱۰ و ۵ ربع سکه ، همراه با یک سفر زیارتی به عتبات عالیات، تعلق خواهد گرفت.

اما در بخش فیلمنامه بلند به نفرات اول تا سوم علاوه بر سفر زیارتی کربلا، به ترتیب ۴۰، ۳۰ و ۲۰ ربع سکه و در بخش فیلمنامه کوتاه به برگزیدگان اول تا سوم به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ ربع ، به همراه سفر زیارتی کربلا، اهدا خواهد شد.

در بخش پوستر این جشنواره نیز یک سفر زیارتی به همراه ۹۰سکه به برگزیدگان اهدا می‌شود که به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۳۰ و ۲۰ ربع سکه تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ و همزمان با اعیاد شعبانیه در تهران برگزار خواهد شد و متقاضیان تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ فرصت دارند تا براساس فراخوان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

علاقمندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر جشنواره و ارسال آثار خود می‌توانند با مراجعه به سایت www. chehelcheragh. ir نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.