- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پروژه جدید کارگردان «محمد رسول‌الله(ص)» چیست؟

majid-majidi

به گزارش سوره سینما [1]، عکسی در شبکه‌های اجتماعی از مهران کاشانی فیلم‌نامه نویس ایرانی در کنار مجید‌مجیدی کارگردان مطرح سینمای ایران منتشر شده است. مهران کاشانی در مورد این عکس نوشته است که این روزها با مجیدی در بالیوود حضور دارند. پیش از این مهران کاشانی و مجیدی در پروژه سینمایی موفق «آواز گنجشک‌ها» همکاری داشتند.

آذر ماه سال ۱۳۹۲ ، یک روزنامه هندی به نام «ممبای میرر» خبر از ترک جشنواره بین‌المللی فیلم هند توسط مجید مجیدی داد. این روزنامه نوشت مجیدی جشنواره بین المللی فیلم هند در ایالت گوا را نیمه کاره رها و عازم بمبئی شد. ایشان قرار بود در چند مصاحبه با اصحاب رسانه در حاشیه این جشنواره شرکت کند ولی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه، گوا را به مقصد بمبئی و با هدف انتخاب بازیگر برای فیلم آینده خود به نام «باغ های معلق» ترک کرد.

این اولین خبری بود که از پروژه بعدی مجید مجیدی به بیرون درز کرد و بعد از آن به روال همه کارهای مجیدی، ماجرا در سکوت فرو رفت.

براساس آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی مومبای میرر منتشر کرده بود شارین مانتری کدیا و کیشور آرورا از شرکت ای‌کندی فیلمز تهیه‌کنندگان فیلم تازه مجیدی هستند که ۲سال تمام منتظر گرفتن پاسخ مثبت او بوده‌اند. ظاهرا مجیدی برای نقش اصلی باغ‌های معلق باید دنبال بازیگری هندی بگردد که انگلیسی را هم به آسانی زبان مادری حرف بزند.

مرداد ماه سال گذشته ایندیا تودی در گزارشی آورده بود که سفر مجیدی به علت مشغله وی در کارهای پس از تولید فیلم جدیدش، «محمد (ص)» به تعویق افتاده است.

البته مجیدی طی بیانیه‌ای ضمن تصدیق این خبر گفت: من همیشه می‌خواستم که در هند فیلم بسازم چون همیشه احساس قرابت فرهنگی خاصی میان هند و ایران می‌کردم. فیلمبرداری آخرین فیلمم «محمد (ص)» به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مونیخ درحال انجام کارهای پس از تولید آن هستم. پس از اتمام این فیلم برای انجام مراحل پیش تولید فیلم و انتخاب بازیگر سفری به هند خواهم داشت. این یک فیلم دراماتیک براساس ارزش‌های انسانی است.

فیلم سینمایی «محمدرسول الله (ص)» آخرین اثر سینمایی مجیدی است که روزهای پایانی اکران خود در سینماهای ایران را پشت سر می‌گذارد. این فیلم هم به لحاظ تولید و تیم فنی را می‌توان تولیدی مشترک دانست اگر چه هیچگاه رنگ پرده‌های سینمای خارج از مرزها را ندید.