- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مردمی بودن جشنواره «چهل چراغ» اصل و اساس کار است

mohamad-solooki

به گزارش سوره سینما [1] ، محمد سلوکی مجری تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: امام حسین (ع) و خط مشی ایشان خط دهنده به هر دولت و حکومتی است و اگر هر کسی با هر سمت و سویی بخواهد جریان فکری امام حسین (ع) را مال خود کند و به بیانات ایشان خط مشی دهد، کاملا در اشتباه است و دور از ذهن و مردود خواهد بود.

این مجری در ادامه عنوان کرد: در اصل اصولا برگزاری جشنواره در جهت ایجاد فضای پرهیجان و پرنشاط برای رسیدن به موضوعی مشترک در یک زمان مشخص و متناسب با نیازهایی که در یک جامعه هدفمند وجود دارد لازم است، از طرفی مطرح کردن برخی موضوعات با توجه به دنیای پرمشغله امروز و به وجود آمدن فضای مجازی که من آن را دنیای دوم می‌نامم، پیچیده است.اما با توجه به شعار امام حسین (ع) و خانواده شریف ایشان که مبتنی بر بینش الهی است، می‌توان به دنیای مجازی و حقیقی انسان‌ها فائق آمد و موضوعات دین و حقیقت شریف زندگی کردن را مطرح کرد.

وی افزود: بنابراین برگزاری جشنواره‌هایی مانند «چهل چراغ» که برای رسیدن به هدف، موضوع و تفکری مشترک بین انسان‌ها از نگاه الهی نشأت می‌گیرد می‌تواند در تمام حرکت‌های زندگی به خصوص در دنیای امروز کمک کننده باشد، ما نیز به عنوان بچه شیعه باید نگاه امام حسین‌ (ع) را در کار، خلاقیت و دنیای امروزمان پیاده کنیم نه اینکه بگوئیم چون بیانات امام حسین (ع) مربوط به گذشته و فقط مال ما است به کسی نمی‌دهیم و خودمان هم از آن فقط در عزاداری‌ها استفاده می‌کنیم. پس نتیجه می‌گیریم که باید متناسب با شرایط زمانه بهترین استفاده از آن اعتقادات را در رفتارها و کردارهایمان داشته باشیم.

سلوکی در پایان گفت: در اصل بزرگی دین و در ادامه آن شیعه به همه دوره‌های جهانی ربط پیدا می‌کند که باید در چنین جشنواره‌هایی استفاده کرده و نمود آن را ببینیم.

جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ و همزمان با اعیاد شعبانیه در تهران برگزار خواهد شد و متقاضیان تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ فرصت دارند تا براساس فراخوان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

علاقمندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر جشنواره و ارسال آثار خود می‌توانند با مراجعه به سایت www.chehelcheragh.ir [2] نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.