- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«بادیگارد»، صدرنشین اکران نوروزی

139412191735208687309544

به گزارش سوره سینما [1] ، طبق آخرین اعلام میزان فروش فیلم‌های نوروزی، ساخته جدید ابراهیم حاتمی‌کیا صدرنشین است.

فصل اکران نوروزی، پررقابت‌ترین دوره فروش فیلم‌ها در سینمای ایران است و امسال نیز مثل هر سال رقابت فشرده‌ای برای جای‌دهی فیلم‌های مختلف در این دوره اکران برقرار بود و سرانجام ۴ فیلم «بادی‌گارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی، «کفش‌هایم کو» ساخته کیومرث پوراحمد و «خشم و هیاهو» به‌کارگردانی هومن سیدی در جدول اکران نوروزی قرار گرفتند تا به‌همراه فیلم «من سالوادر نیستم» فیلم به‌شدت پرفروش اسفندماه، سینماهای تهران و شهرستان‌ها را در نوروز پوشش دهند.

طبق آخرین آماری که سایت سینماتیکت، مرکز رسمی اعلام فروش مکانیزه سینماها اعلام کرده است میان این ۴ فیلم، بای‌گارد با فروشی معادل ۶۶۷ میلیون تومان صدرنشین جدول شده است. پس از این فیلم؛ «ابد و یک روز» ساخته پرحرف و حدیث سعید روستایی، پدیده جدید سینمای ایران قرار دارد که با فاصله اندکی با فروشی معادل ۶۴۹ میلیون تومان خوب فروخته است.

خشم و هیاهو با ۹۱ میلیون تومان فروش و کفش‌هایم کو با فروش ۲۹ میلیون تومانی در رده‌های بعدی جدول قرار دارند.

این رقم فروش قطعی فیلم‌ها نیست و چیزی در حدود ۱۰ درصد از عواید فروش غیرمکانیزه در سینماهایی که هنوز به سیستم مرکزی متصل نشده‌اند به این میزان فروش اضافه خواهد شد.

هنوز فیلمی از اکران نوروزی میلیاردی نشده است و «من سالوادور نیستم» با طنازی‌های رضا عطاران همچنان خوب می‌فروشد. آخرین رقم فروش این فیلم ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

منبع: تسنیم