- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آیا همایون اسعدیان عضو جدید شورای صنفی نمایش خواهد شد؟

homayoun-asadian

به گزارش سوره سینما [1]، حضور در شورای صنفی نمایش یکی از وظایف خطیری است که نمایندگان شورا بر عهده دارند زیرا این شورا تنها شورایی است که به صورت  مستقیم با منافع صاحبان آثار در ارتباط است. همین مساله کار اعضای شورا و تصمیم گیری های آن را بسیار خطیر می کند. این شورا در تصمیم گیری‌هایش  معمولاً  در معرض اعتراضات صاحبان آثار قرار می گیرد زیرا تصمیمات آن به صورت مستقیم با منافع مالی افراد در ارتباط است دو نماینده کانون کارگردانان و تهیه کنندگان که از سوی خانه سینما در این شورا حاضر می شوند نیز حضورشان اهمیت خاصی دارد. در دو سال گذشته ابوالحسن داوودی علاوه بر نماینده کانون کارگردانان ریاست شورای صنفی نمایش را نیز برعهده داشت.

ابوالحسن داودی در انتخابات سال گذشته (بهمن ۹۴) شورای  مرکزی کانون کارگردانان کاندید نبود و بلافاصله از شورای مرکزی کانون کارگردانان خواست تا نماینده دیگری برای حضور در شورای صنفی نمایش معرفی کنند. کانون کارگردانان از ایشان خواستند تا پایان سال در شورای صنفی نمایش بماند. براساس پیگیری های خبرنگار سینمایی فارس کانون کارگردانان  نماینده جدیدی  در شورای صنفی نمایش معرفی خواهد کرد و شنیده می‌شود این وظیفه خطیر از سوی کانون کارگردانان به همایون اسعدیان سپرده شده است.

بنابراین گزارش، همایون اسعدیان پیش از این نماینده کانون کارگردانان در شورای پروانه ساخت بود و به دلیل ساخت فیلم «یک روز بخصوص» از حضور در شورای پروانه ساخت کناره گیری کرد و جای خود را به مازیار میری داد.

همایون اسعدیان به عنوان نماینده احتمالی کانون کارگردانان در شورای صنفی نمایش وظیفه سنگینی را در این شورا برعهده  خواهد داشت.

منبع: فارس