- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ریزش ۷۰ درصدی فروش «بتمن در برابر سوپرمن» در دومین هفته نمایش

batman-superman

به گزارش سوره سینما [1]، فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» ساخته «زاک سیندر» که برای اولین بار این دو ابر قهرمان را در یک قاب مقابل هم آورده است، گرچه تاکنون فروش جهانی بالغ بر ۵۸۷ میلیون دلار دست یافته است، اما در دومین هفته اکران در سینماهای آمریکا با ریزشی بی سابقه مواجه شد و ۷۰ درصد کمتر از هفته اول اکران فروخت.

این فیلم که نقدهای متوسط و نه چندان قدرتمندی نیز دریافت کرده است، در دومین هفته نمایش در ۴۲۵۶ سالن سینمای آمریکا شمالی به سختی توانست به فروش ۵۰ میلیون دلاری دست یابد.

«بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» در چند بازار بین‌المللی نیز حال و روز چندان خوبی ندارد و فروش ۱۹ میلیون دلاری روز جمعه این فیلم در ۶۷ بازار بین‌المللی در مقایسه با جمعه هفته اول اکران نشان از کاهش ۷۲ درصدی فروش آن دارد.

محصول جدید کمپانی «برادران وارنر» در دومین هفته اکران در سینمای چین دومین بازار بزرگ سینمایی جهان نیز ۸۷ درصد کاهش فروش داشته است.

این در حالی است که فیلم «انتقام جویان: عصر اولترون» و «شوالیه تاریکی» دو فیلم دیگر ابرقهرمانی در سال‌های گذشته نیز به ترتیب در دومین هفته نمایش حداکثر با ۵۹ و ۵۳ درصد افت مواجه شدند و تنها فیلم ابرقهرمانی که نزولی تقریبا نزدیک به «بتمن در برابر سوپرمن» داشته است، فیلم «مردان ایکس: ولودین» بود که کاهش فروش ۶۹ درصدی را پس از نمایش هفته آغازین تجربه کرد.

اما کمپانی «برادران وارنر» هرگونه نگرانی در این باره را رد کرده و اعلام کرده است که فیلم «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» پس از شکستن چندین رکورد در هفته اول نمایش همچنان فیلمی قدرتمند در عرصه اکران است.

این فیلم ابرقهرمانی که در آن «بن افلک» در نقش بتمن و«هنری کویل» در نقش سوپرمن بازی کرده‌اند، تاکنون ۲۲۴ میلیون دلار در گیشه آمریکایی شمالی و ۳۶۴ میلیون دلار در گیشه بین الملل فروخته است تا مجموع فروش جهانی ۵۸۷ میلیون دلار را ثبت کرده باشد.

در میان بازارهای بین‌المللی چین با فروش ۷۵ میلیون دلار بهترین عملکرد را داشته است و پیش‌بینی می‌شود مجموع فروش جهانی این فیلم ابر قهرمانی در نهایت به ۶۵۰ میلیون دلار برسد.

منبع: سینماپرس