- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گرامیداشت شهید سعید سیاح طاهری در جشنواره «سما» برگزار می‌شود/ عهدنامه فیلسازان جوان با شهید آوینی

sama-sayyah

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما»، مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری روز ۲۶ فروردین ماه در آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» برگزار می شود.

در این مراسم که روز پنجشنبه ۲۶ فرردین ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود، خانواده، برخی از اهالی سینما و دوستان نزدیک شهید سعید سیاح طاهری درباره ویژگی های اخلاقی این هنرمند شهید صحبت خواهند کرد.

همچنین قرار است فیلم کوتاهی از فعالیت های هنری و سینمایی شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه «سما» نمایش داده شود.

عهدنامه فیلسازان جوان با شهید آوینی منتشر شد

فیلمسازان جوان پیرو سینمای شهید سید مرتضی آوینی، در آستانه برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» با سید شهیدان اهل قلم عهد بستند.

متن عهدنامه فیلسازان جوان با شهید آوینی به این شرح است:

به نام هنر آفرین

ما جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی ایران که تازه در آغاز راه پر پیچ و تاب شاگردی در مدرسه هنر هفتم قرار داریم با سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی عهد می بندیم که لحظه لحظه حضورمان در این مسیر سخت را وقف اعتلای هنرمندانه حقیقت اسلام و انقلاب اسلامی ایران نموده و از هیچ کوششی برای فراگیری دانش و تجهیز به ابزارهای متنوع آن فروگذار نکنیم و آنچنان که شهید آوینی می گفت ارزش های فرهنگ غنی اسلام و ایران را در شب غفلت آسمان رسانه ای جهان همچون ستاره ای درخشان بتابانیم تا چشم های غفلت زده بشر در عصر مدرن با نمایش هنرمندانه حقیقت قدری روشن شود انشاالله.

فیلمسازان جوان همزمان با افتتاح دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما»، روز ۲۲ فروردین ماه همزمان با نخستین روز از برگزاری این رویداد سینمایی بر مزار سید مرتضی آوینی حاضر و تجدید بیعت می کنند.

دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» به دبیری مجتبی امینی  با موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ فروردین ماه در سینما فلسطین برگزار می شود.