- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آخرین ساخته «اسکورسیزی» پاییز به سینماها می‌آید

silence-scorsese

به گزارش سوره سینما [1]، درام تاریخی «سکوت» جدیدترین ساخته مارتین اسکورسیزی از ماه نوامبر آینده توسط کمپانی پارامونت در سینماهای ایالات متحده وکانادا روی پرده می‌رود و همزمان «استودیوکانال» پخش این فیلم را در سینماهای انگلستان به عهده دارد.

به گزارش اسکرین دیلی، نزدیک به یک سال است که فیلمبرداری «سکوت» (Silence) با بازی آدام درایور، لیام نیسن و اندرو گارفیلد به پایان رسیده و بعد از مدت‌ها بی‌خبری از ساخته جدید کارگردان ۷۳ ساله، کمپانی پارامونت بالاخره به تازگی اعلام کرده پاییز امسال این فیلم را روانه پرده سینماهای امریکای شمالی خواهد کرد تا به عنوان یکی از فیلم‌های مدعی فصل جوایز روی پرده برود.

فیلم روایتگر ماجرای دو کشیش کاتولیک پرتغالی در قرن هفدهم میلادی است که برای یافتن استادشان به ژاپن سفر می‌کنند اما بلافاصله از سوی مقامات تحت تعقیب قرار می‌گیرند. اسکورسیزی این درام تاریخی را با اقتباس از رمانی به همین نام و به قلم شوساکو اندو نویسنده ژاپنی ساخته است.

جی کاکس فیلمنامه‌نویس و منتقد امریکایی و نویسنده فیلم‌هایی مانند «دارودسته نیویورکی» و «عصر معصومیت» (۱۹۹۳) در چهارمین همکاری مشترک خود با کارگردان برنده اسکار، نگارش سناریوی «سکوت» را به عهده داشته است.

از میان دیگر بازیگران فیلم می‌توان به کیاران هایندز (بازیگر فیلم «مونیخ») و تادانوبو آسانو (بازیگر فیلم «ثور») اشاره کرد.

ماه مه پارسال در جریان برگزاری جشنواره کن و در حالی که بعد از ۱۴ هفته فیلمبرداری «سکوت» تازه به پایان رسیده بود، کمپانی «استودیوکانال» حقوق پخش فیلم را برای نمایش در سینماهای بریتانیا خریداری کرد.

از طرف دیگر، احتمال این که «سکوتِ» اسکورسیزی جزو یکی از فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۱۶ باشد نیز وجود دارد؛ به ویژه این که امسال مصادف است با چهلمین سالگرد کسب جایزه نخل طلا توسط اسکورسیزی برای ساخت فیلم تحسین‌شده «راننده تاکسی». با این حال، فعلا هیچ چیز مشخص نیست و قطعی شدن نمایش «سکوت» در کن بستگی به این دارد که مراحل پس‌تولید فیلم به موقع به پایان برسد یا نه.

منبع: آی سینما