- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ناراحتی تهیه‌کننده فعال سینما برای «بادیگارد» حاتمی‌کیا

lashkari-ghoochani

به گزارش سوره سینما [1]، منصور لشکری قوچانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام» در ارتباط با برخی از گلایه‌هایش در حوزه اکران آثار نورزی اذعان کرد: از ایرادهایی که می توان به ترکیب بندی فیلم‌های در حال نمایش گرفت نوع انتخاب ژانرهایی است که همزمان با هم اکران شده اند تصور کنید در شرایط فعلی دو فیلم کمدی آن هم با تبلیغات خاص و ویژه در حال نمایش هستند. به هر حال با توجه به فضای بازی که در آثار کمدی وجود دارد می توان توقع داشت که مخاطب بیشتری جذب کنند. ایراد من به فضای باز نیست بلکه به شکل و نحوه فضای راحتی است که در این آثار وجود دارد.

وی در ادامه افزود: بنده فقط طرح مسئله می‌کنم آیا واقعا این فضای باز و شرایطی که مخاطب در تبلیغ‌های این فیلم‌ها می‌بیند با فرهنگ ما ومغایرت ندارد؟! صحنه‌هایی وجود دارد که واقعا مخاطب را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد لحظاتی در این اثار به بهانه‌کمدی بودنش شاهد هستیم که نمی‌توان در حوزه اخلاق برای آنها جایگاهی در نظر گرفت. واقعاً مردم با دیدن این صحنه ها که به نوعی عبور از خط قرمز های اخلاقی است به سینما می‌روند آیا این طور جذب مخاطب و تماشاگر صحیح است.

او همچنین گفت: اگر می‌خواهید عکس‌العمل مخاطبان را در هنگام دیدن این آثار ببینید بهتر است همزمان در چند سالن این فیلم‌ها را با آنها ببنید تا شاهد واکنش‌های مردم از تعجب در هنگام عبور از خطوط اخلاقی توسط فیلم را در آنها ببینید.

قوچانی با اشاره به این که اکران همزمان دو فیلم کمدی باعث می‌شود سایر فیلم‌ها اسیب ببینند گفت: این که فیلم های کمدی به صورت همزمان در سینماها اکران شوند یک بحث است اما بحث دیگری که می‌توان به آن پرداخت نوع فضای بازی است که برای این آثار در نظر گرفته شده است و عبور از خطوط قرمزی ناهنجاری است که مخاطب را به سینما می‌کشاند ایا این خطوط قرمز و ممیزی باید تنها برای آثار اجتماعی به صورت جدی لحاظ شود؟! آیا این که یک اثر کمدی با اشاره به مسائل جنسی مخاطب را بخنداند و در تیزر‌های تبلیغاتی خود از آنها استفاده کند راه درست و اخلاقی است؟!

این تهیه کننده اظهار کرد: واقعا یکی از ناراحتی هایی که دارم برای فیلمی چون «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا است که می‌توانست فروش بسیار بهتری داشته باشد. چرا باید با انتخاب‌های غلط در زمان اکران برخی فیلم‌های ارزشی و مفید برای مردم را به حاشیه کشاند. امسال در نوروز، فروش بلیت ها رشد خوبی داشتند اما برای آثار کمدی، ایا باید برای بالا رفتن آمار هر کاری کرد؟!

تهیه کننده فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام» گفت: راهی که در شورای پروانه نمایش به سمت فضای باز در آثار سینمایی پیش گرفته است کار درستی است اما باید اخلاق را نیز در نظر داشت. فضای قالب در سینما تبدیل به فضای غیر فکری شده است و ناراحتی من از این است که چرا نباید فیلم بادیگارد و خشم و هیاهو و حتی ابد و یک روز آنطور که باید بفروشند.

منبع: فارس