- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

در جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید بر بعد آموزشی است/ جشنواره‌ای برای جوانان

dr-hosseini

به گزارش سوره سینما [1] ، دکتر روح‌الله حسینی مدیر علمی و آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر به ستاد خبری گفت: آقای میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر بر تخصصی دیدن و علمی برگزار کردن جشنواره تاکید زیادی دارد. به همین دلیل همراهی مدرسه ملی سینمای ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی در امور آموزشی و پژوهشی این دوره از جشنواره توجیه داشت.

حسینی به تشریح حوزه‌هایی که در جشنواره و برای تقویت بُعد علمی این رویداد کمک می‌کند، پرداخت و گفت: حوزه‏هایی که از ابتدا و مطابق با این نگاه، مطرح شد تا در آن‏ها و در کنار سایر همکاران و مدیران جشنواره، به تقویت بُعد علمی این رویداد کمک کند، یکی موضوع داوطلبان دانشجویی، دیگری بحث دارالفنون و در آخر هم نمایش‏های دانشگاهی بود.

او ادامه داد: در موضوع اول، قرار شد تعداد ۵۰ داوطلب دانشجوی علاقه‌مند به سینما را انتخاب کنیم تا در ایام جشنواره و تحت مدیریت بخش تشریفات امور مربوط به مهمانان خارجی، کارگاه‏ها و ترجمه‏ها را انجام دهند. در دارالفنون نیز قرار شد به آقای میری در برگزاری کارگاه‏ها و شناسایی استعدادها کمک کنیم و در موضوع آخر یعنی نمایش‏های دانشگاهی، دانشگاه تهران به عنوان میزبان، تعدادی از فیلم‏های خارجی را نمایش دهد.

مدیر اجرایی مدرسه ملی سینما با اشاره به این‌که وظیفه‌اش در جشنواره مرتبط با مسئولیت‌هایش در مدرسه ملی سینما است، تاکید کرد: در بخش آموزشی جشنواره، حتما کارگاه‌ها و کلاس‌هایی با حضور اساتید ایرانی و خارجی برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی‌های آن توسط آقایان میری و شجاع‌نوری در حال انجام است.

او در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ریزی‌های آموزشی در جشنواره بیشتر جوان‌های علاقه‌مند را درگیر می‌کند یا دانشجوهای رشته‌های مرتبط را عنوان کرد: قطعاً علاقه‌مندی مهم است اما کافی نیست. بنابر نگاه دبیر جشنواره بعد علمی و دانشی و در نتیجه دانشجویی بیشتر مد نظر است. البته در دارالفنون دوستان معیار سنی یا همان جوانی را در نظر دارند و چون بنا بر کشف استعدادها و پس از آن سرمایه‏گذاری علمی روی آنهاست، طبیعتا بحث سن و سال اهمیت پیدا می‌کند.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه ۹۵ به دبیری رضا میرکریمی در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود. برای اطلاع از اخبار جشنواره به سایت آن به نشانی www.fajriff.com [2] مراجعه کنید.