- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

داوران جشنواره فیلم کوتاه «سما» در بخش داستانی معرفی شدند

sama-festival

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم «سما»، فرید فرخنده کیش، محمد احسانی، روح الله حجازی، پرویز شیخ طادی و محمدرضا شفیعی به عنوان اعضای هیأت داوری بخش داستانی دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» معرفی شدند.

محمد احسانی مدیریت در بخش های مختلف سازمان صدا و سیما را بر عهده داشته است و در کارنامه کاری خود مدیریت بخش هایی چون مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما، مدیر طرح و برنامه و قائم مقام شبکه تهران، مدیر کل طرح و برنامه معاونت سیما، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، مشاور و عضو شورای راهبردی شبکه سوم سیما، مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی راهبردی سازمان صدا و سیما، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر شبکه اول سیما را به عهده داشته است.

فرید فرخنده کیش متولد سال ۱۳۳۷ در تهران است و کارشناسی مهندسی عمران، کارشناسی ارتباط تصویری و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی را در کارنامه تحصیلی خود دارد.

فرخنده کیش به عنوان معاون تحقیقات و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فعالیت کرده است و در کارنامه کاری خود مدیریت معاون آموزش و پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، عضو کمیته تخصصی سینمای مستند فرهنگستان هنر و … را به عهده داشته است و هم اکنون به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوان فعالیت دارد.

پرویز شیخ طادی متولد ۱۳۴۰ در آبادان است و فعالیت هنری خود را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرده است و سینما را با ساخت فیلم «دفتری از آسمان» آغاز کرده است و در ادامه ساخت آثاری چون «پشت پرده مه»، «سینه سرخ»، «شکارچی شنبه»، «روزهای زندگی» و … را در کارنامه کاری خود به جا گذاشته است.

روح الله حجازی متولد سال ۱۳۵۸ در آبادان است و فعالیت سینمایی خود را با کارگردانی فیلم های کوتاه آغاز کرده است. اولین فیلم سینمایی حجازی «در میان ابرها» نام دارد. «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «مرگ ماهی» و «هیهات» از دیگر آثار حجازی است.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده سینما و تلویزیون است و تولید سریال هایی چون «وضعیت سفید»، «کیمیا» را به عهده داشته و فیلم های سینمایی چون «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «ماهی سیاه کوچولو» را در کارنامه کاری خود دارد و فیلم «هیهات» را به تازگی تهیه کنندگی کرده است. وی هم اکنون مدیر مسئولی روزنامه سینمایی «صبا» را به عهده دارد.