- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حذف بهترین فیلم جشنواره فجر از اکران دوم نوروز/ دلنوشته کارگردان «ایستاده در غبار» در ارتباط با عدم اکران فیلمش

istade-dar-ghobar

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، هفته پیش بود که برخی از رسانه‌ها با اعلام خبر قطعی شدن اکران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» در اکران دوم نوروزی از نمایش این فیلم از هفته اول اردیبهشت ماه خبر داده بودند.

اما محمدحسین مهدویان کارگردان این فیلم سینمایی به تازگی با انتشار یادداشتی کوتاه در اینستاگرامش از اکران نشدن فیلمش از اول اردیبهشت خبر داد و نوشت:

«همیشه اوضاع آن‌طور که دوست داری پیش نمی‌رود. غم‌انگیزتر اینکه کاری هم از دستم ساخته نیست. خلاصه فعلا منتظر نباشید. خودم و فیلم‌ام را به خدا سپردم. الخیر فی ما وقع».

«ایستاده در غبار» که در جشنواره فجر سال گذشته توجه بسیاری از منتقدین و اهالی سینما را به خود جلب کرده بود و توانسته بود سیمرغ بلورین بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کند، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که قرار بود توسط موسسه پخش فیلمیران در گروه آزاد اکران شود.

اما علی سرتیپی مدیرعامل شرکت فیلمیران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر در ارتباط با دلایل به تعویق افتادن زمان اکران این فیلم سینمایی گفت: فعلا تصمیم گرفتیم این فیلم در اکران دوم نوروزی اکران نشود. البته این اکران هم کاملا قطعی نشده بود و یک احتمال بود و حالا قرار است این فیلم را در شرایط بهتری اکران کنیم.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا نیز در اکران قرار دارد و این فیلم و «ایستاده در غبار» از بعضی لحاظ به یکدیگر نزدیک هستند و اکران همزمان آنها تمهید درستی نیست، در نتیجه تصمیم گرفتیم فیلم «ایستاده در غبار» را در شرایط مناسب تری اکران کنیم.

سرتیپی با اشاره به ادامه اکران های نوروزی عنوان کرد: از طرف دیگر به دلیل اینکه سینماها همچنان از اکران های نوروزی پر است فکر می کنم بهتر است «ایستاده در غبار» در زمان دیگری به نمایش دربیاید.

با این تفاسیر باید منتظر بود و دید که مسئولین سازمان اوج چه زمانی را برای اکران مناسب و درخور شان این اثر ارزشمند سینمایی که در ارتباط با زندگی حاج احمد متوسلیان فرمانده بزرگ دوران دفاع مقدس است، در نظر خواهند گرفت.