- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتقاد نویسنده با سابقه طنز از «خندوانه»، «دورهمی» و «بیمار استاندارد»

dorehami

به گزارش سوره سینما [1]، خشایار الوند نویسنده با سابقه سریال‌های طنز سیما درباره کلیت برنامه‌های تلویزیون در عید امسال گفت: به نظرم کلیت برنامه‌ها بد نبود اما ویژگی خاصی نداشت که فرضا ما چند سال بعد بگوییم یادش بخیر نوروز ۹۵ فلان برنامه‌ها را داشتیم. به نظرم همه چیز خیلی معمولی بود.

وی سپس با بیان اینکه خیلی فرصت تماشای برنامه‌های نوروزی را نداشت، خاطرنشان کرد: سریال‌های نوروزی را به شکل جسته و گریخته دنبال کردم. به نظرم سریال «قرعه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، فضای کاملا ملموس ایرانی و دوست‌داشتنی داشت اما به دلیل اینکه کامل این مجموعه را دنبال نکردم بیش از این نمی‌توانم اظهار نظر کنم ولی در کل به نظرم این مجموعه خیلی رئال بود و به زندگی روز مردم نزدیک‌تر بود. سریال «بیمار استاندارد» آقای آقاخانی هم، کارگردانی و تصویربرداری خیلی خوبی داشت و در کل سروشکل خوبی داشت اما من به عنوان یک مخاطب مطلقا چیزی از داستان این سریال سردرنیاوردم. جالب است مخاطبانی که هر شب سریال «بیمار استاندارد» را دنبال می‌کردند هم چیزی از داستان متوجه نشدند، چه برسد به من که جسته و گریخته این مجموعه را تماشا کردم.

الوند همچنین درباره سریال نوروزی «زعفرانی» که از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت، اظهار کرد: «زعفرانی» را خیلی کم تماشا کردم اما در همان مقدار کمی هم که تماشا کردم بازی خوب خانم ستاره اسکندری و بازی بد آقای مهدی هاشمی را دیدم.

نویسنده سریال «پایتخت» در ادامه درباره برنامه «خندوانه»‌ی رامبد جوان گفت: به نظرم این برنامه هم در همان سبک و سیاق قبل خود در نوروز امسال ادامه داشت. حتی به نظرم نسبت به سری قبل ضعیف‌تر شده بود؛ چراکه با دکور خیلی باز و بزرگی که داشت به نظرم مردم از آن دور شده بودند. به اعتقاد من دکور قبلی «خندوانه» خیلی بهتر بود.

او همچنین برنامه «دورهمی» شبکه نسیم را به دلیل حضور مهران مدیری جذاب عنوان کرد و گفت: توقع آدم از اسامی که در تیتراژ این برنامه می‌آید با وجود اینکه همه از رفقا و دوستان ما هستند و من خیلی دوستشان دارم، بیشتر بود؛ البته ناگفته نماند که جذابیت‌های مهران مدیری همیشه سرجایش است اما به نظرم برخی کارهایش مثل سر تراشیدن و سبیل زدن در برنامه کار جالبی نبود و من شخصا دوست نداشتم. به نظرم این کارها بیشتر جلب توجه بود. قسمت‌های نمایشی «دورهمی» را هم شخصا اصلا متوجه نشدم و به نظرم یکی از ضعیف‌ترین قسمت‌های این برنامه، همین قسمت‌های نمایشی‌اش بود که به لحاظ بازی، ترکیب و فرمت ضعیف تولید شده بود اما به هر حال وقتی خود آقای مدیری در برنامه حضور داشته باشد برنامه گرم می‌شود.

الوند که این روزها مشغول نگارش سریال ماه رمضان شبکه یک با عنوان «سنگ پا» است در پایان اعلام کرد: تاکنون هشت قسمت از متن این مجموعه نوشته شده ولی هنوز وارد پیش تولید نشده‌ایم؛ ضمن اینکه این مجموعه هنوز کلید نخورده است. با این وضعیت اطلاعی از تولید و پخش «سنگ پا» ندارم و نمی‌دانم قرار است تا چه زمانی آماده پخش شود.

منبع: ایسنا