- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هیات انتخاب و داوری بخش تجسمی جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی شد

jashnvare-sabz

پنج نفر از اساتید پیشکسوت حوزه تجسمی انتخاب و داوری آثار تجسمی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز را برعهده دارند.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، افشین بختیار، تاها بهبهانی، کامبیز درم بخش،امیرعابدی ، حسین محجوبی و ساعد مشکی (بر اساس حروف الفبا) از اساتید و هنرمندان پیشکسوت آثار بخش تجسمی این جشنواره را انتخاب و داوری می کنند.

استاد افشین بختیارعکاس پیشکسوتی است که در زمینه عکاسی طبیعت و گردشگری فعالیت کرده است و تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری با تصاویر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران برپا کرده است و بیش از ۶۵ جلد کتاب عکس در این زمینه از وی به چاپ رسیده است. بختیار دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

استاد تاها بهبهانی نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه، کارگردان تلویزیون و تئاتر و استاد دانشگاه است. آثار این هنرمند در مجموعه مجموعه‌داران ایران، فرانسه، آلمان، هلند، ژاپن، انگلستان، نیوزلند، آمریکا، بلژیک، سوییس و … حفظ و نگهداری می‌شود. آثار نقاشی او تحت عنوان سیری در آثار «سوررئالیستی تاها»، «دنیای سوررئالیستی تاها» و «پرندگان تاها» در سی و پنج نمایشگاه فردی و جمعی در داخل و خارج از کشور به نمایش در آمده‌است. وی از علاقمندان به طبیعت و حفظ محیط زیست است.

استاد کامبیز درم بخش طراح، کاریکاتوریست و گرافیست ایرانی است. او برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است و تاکنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده‌است. درم بخش همچنین نشان شوالیه را از دولت فرانسه در آبان سال ۱۳۹۳ دریافت کرد. درم بخش پیشکسوتی است که در حفظ محیط زیست کاریکاتورهای زیادی از وی به چاپ رسیده است.

امیر عابدی از عکاسان قدیمی سینمای ایران است. وی عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات، عضو آکادمی سینمای ایران، رئیس انجمن عکاسان سینمای ایران (سه دوره)، عضو هیات مدیره خانه سینما، عضو هیئت موسس اولیه انجمن عکاسان ایران و موسس و عضو انجمن عکاسان تئاتر بوده است. عابدی عکاسی بیش از صد پروژه فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی را برعهده داشته است. وی همچنین دبیر بخش تجسمی پنجمین جشنواره فیلم سبز است.

استاد حسین محجوبی، نقاش صاحب نام معاصر ایران و از چهره‌های بین‌المللی هنر نقاشی است. طراحی پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت و نیاوران در سال‌های بعد از جمله آثار ماندگار وی است. آثار محجوبى جایگاه ویژه اى در عرصه نقاشى دارد و همواره مورد توجه علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشورقرار گرفته است.

استاد ساعد مشکی ،گرافیست وعضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و همچنین عضو انجمن بین المللی طراحان گرافیک است. از سوابق حرفه ای او می توان به مدیریت هنری و طراحی گرافیک درجشنواره بین المللی فیلم رشد، مدیریت هنری و طراحی گرافیک در نشر ماه ریز و نشر مشکی،مدیر هنری و طراح گرافیک مجموعه «چشم» و همچنین عضو هیئت انتخاب و داوری نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه تایپوگرافی ایرانی، بوف کور، رنگ پنجم، نهمین دوسالانه پوستر و ….اشاره کرد.وی همچنین برنده جوایز متعدد داخلی و خارجی در طول فعالیت حرفه ای خود بوده است.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در تهران و همزمان در سراسر ایران برگزار می شود.