- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دغدغه‌های خسرو معصومی درباره محیط زیست چیست؟

khosro-masoomi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، کارگردان فیلم های«باد در علفزار می پیچد»، «رسم عاشق کشی» و «جایی در دور دست» با اشاره به این که نابودی اکوسیستم منطقه و قطع بی رویه درخت دغدغه اصلی او از ساخت این فیلم ها بوده، گفت: اگر درختی چکش بخورد، نباید حتما قطع شود اما بعضی از افراد سوء استفاده گر به بهانه یک درخت چکشی، مجوز قطع سی چهل درخت را می گیرند و بدین صورت طبیعت زیبا را از بین می برند.

وی افزود: باید یادآور شوم که نمی خواستم در فیلم هایم فقط به مشکلات محیط زیست بپردازم ومی خواستم موضوعات اجتماعی که در نهایت به آسیب های زیستی منجر می شود را هم نشان دهم.

معصومی در ادامه توضیح داد: اکثر اوقات بیکاری افرادی که در حاشیه جنگل زندگی می کنند منجر به این آسیب ها می شود زیرا راحت‌ترین راه برای گذراندن زندگی آنها قطع کردن درختان و قاچاق چوب است.

کارگردان«باد در علفزار می پیچد» عنوان کرد: بهتر است مسئولان نیز توجه بیشتری به فیلم ها با موضوعات محیط زیست داشته باشند و مدیرانی که امکانات لازم در این زمینه را در اختیار دارند باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه تا فیلم های دیگری در این زمینه ساخته شود.

معصومی با بیان اینکه متاسفانه هیچ نظارتی درباره مسائل محیط زیستی در دستگاه های دیگر انجام نمی شود، گفت: این که چطور جنگل ها را آتش می زنند تا ویلا بسازند باید مورد بررسی قرار گیرد. باید توجه داشت که همه این موضوعات بهم مربوط است حتی آلودگی هوا هم به قطع درختان مربوط است.

جشنواره بین المللی فیلم سبز ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.