- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جدیدترین پروژه سینمایی «رضا عطاران» چیست؟

reza-attaran

به گزارش سوره سینما [1]، نویسنده فیلمنامه سریال تلویزیونی «بچه های نسبتاً بد» گفت: رضا عطاران گزینه اصلی بازی در این فیلم سینمایی است که صحبت های اولیه توسط عوامل تولید با وی انجام شده اما هنوز هیچ قراردادی میان وی و تیم تولید «جو گندمی» امضا نشده است اما به احتمال زیاد این بازیگر در نقش اصلی این فیلم کمدی ایفای نقش خواهد کرد.

عباسی سپس با بیان اینکه اصغر هاشمی کارگردان کهنه کار سینمای ایران بعد از ۱۵ سال دوری از عرصه فیلمسازی «جو گندمی» را کارگردانی خواهد کرد اظهار داشت: بازنویسی چندباره این اثر به پایان رسیده و امیدوارم که «جو گندمی» در زمان تولید با هیچ مشکلی مواجه نشود.

وی سپس در رابطه با داستان و فضای این اثر سینمایی گفت: بدون اغراق «جو گندمی» یکی از جنجالی ترین و متفاوت ترین آثار کمدی در سینمای ایران خواهد شد که از لحاظ ساختار و محتوا با هیچ یک از ساخته های پیشین ما در سینمای کمدی شباهت نخواهد داشت؛ من به عنوان یک فیلمنامه نویس که تاکنون آثار مختلفی را در ژانرهای متفاوت برای سینما و تلویزیون به رشته تحریر درآورده ام معتقدم که بایستی ما در سینما و تلویزیون تنوع داشته باشیم و اینکه بخواهیم خودمان را به یک سری فضاهای محدود تکراری معطوف کنیم و هیچ گونه نوآوری نداشته باشیم باعث می شود تا مخاطب دیگر رغبتی برای تماشای آثار سینمایی و تلویزیونی وطنی از خود نشان ندهد.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «توفیق اجباری» خاطرنشان کرد: تمامی فضاهای «جو گندمی» در تهران می گذرد اما این فیلم به لحاظ ساختاری جزو آثار بیگ پروداکشن سینمایی محسوب می شود که می خواهد قصه یک خانواده معمولی ۴ نفره را برای مخاطبان خود بازگو کند.

عباسی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه به تازگی طراحی یک سریال تلویزیونی اجتماعی را نیز به پایان رسانده است گفت: امیدوارم که این فیلمنامه که از لحاظ موضوع و ساختار جزو متفاوت ترین آثار تلویزیونی محسوب می شود بتواند مجوزهای لازم را برای تولید کسب کند و به زودی شاهد کلید خوردن آن باشیم.

این فیلمنامه نویس سپس در پاسخ به این سوأل که تولید اولین اثر سینمایی اش با عنوان «زهر مار» در چه مرحله ای است اظهار داشت: متأسفانه علیرغم اینکه مدت ها است درخواست پروانه ساخت این فیلم به سازمان سینمایی ارائه شده است هنوز هیچ پاسخ درستی از سوی این سازمان به ما داده نشده و ما همچنان در حال پیگیری برای کسب مجوز تولید این اثر سینمایی هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه شرایطی در سینمای کشور ما باب شده که از تهیه کنندگان تا مدیران و مسئولان ارشد سینمای کشور تنها در یک فضای محدود دست و پا می زنند و از ورود به حیطه تولید آثار جدید و خلاقانه سینمایی خودداری می کنند؛ یکی از دلایلی هم که باعث شده سینمای ایران رو به اضمحلال برود همین عدم قدرت ریسک پذیری تهیه کنندگان و مدیران سینمای کشور است که می خواهند در یک فضای ساکن و آرام کار خود را انجام دهند و هیچ گونه تنشی برای شان ایجاد نشود.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «پرتقال خونی» سپس متذکر شد: این رویه ای که مدیران سینمای کشور در پی گرفته اند می تواند باعث گریزان شدن مخاطب از تماشای آثار وطنی شود؛ ما در سینما و تلویزیون نیاز به استفاده از فرمول های نو و جدید داریم و استفاده از فرمول های کلیشه ای و کهنه دیگر نمی تواند هیچ مخاطبی را به سالن های سینما بکشاند.

عباسی در خاتمه این گفتگو از پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی خبر داد و گفت: فیلمبرداری این اثر سینمایی که یک عاشقانه ناب و نوین را در سینمای ایران روایت خواهد کرد روز گذشته در تهران به پایان رسید و امیدوارم که این اثر سینمایی پس از طی مراحل فنی بتواند اکران خوبی را تجربه نماید.

منبع: سینماپرس