سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

رقابت فیلم کوتاه «سایلنت» برای نخل طلا

silent

فیلم کوتاه «سایلنت» به نویسندگی و کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی به بخش اصلی مسابقه جشنواره کن ۲۰۱۶ راه یافت.

به گزارش سوره سینما ، علی عسگری فیلمساز ایرانی که در سال ۲۰۱۳ در جشنواره فیلم کن با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» کاندید دریافت نخل طلای فیلم های کوتاه بود این بار و در یک تجربه کارگردانی مشترک با فرنوش صمدی با فیلم «سایلنت» که محصول ایتالیاست در بخش اصلی مسابقه فیلم های کوتاه حضور دارد و با فیلم های کوتاهی از کشورهای تونس ، فرانسه ، انگلیس ،سو‍‍‍‍‍‍ئد، اسپانیا، فیلیپین ،کلمبیا، برزیل و رمانی برای بدست اوردن نخل طلای فیلم های کوتاه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن رقابت می کند.

گفتنی است این فیلم به زبان های کردی ،انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است:

فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده را برای مادرش ترجمه کند ولی او بجای این کار سکوت اختیار می کند.

«فاطیما الاکس» و «ولنتیناکارنلوتی» بازیگران فیلم کوتاه «سایلنت» هستند.

عسگری پیش از این موفق شد تا با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» درجشنواره های معتبر متعددی حضوریافته و جوایز معتبری دریافت کند و همچنین با فیلم کوتاه «بچه» در سال ۲۰۱۴ و در هفتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز بخش اصلی مسابقه فیلم های کوتاه حضور داشته است.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی عسگری و فرنوش صمدی ،مدیرفیلمبرداری البرتو مارچیوری،صدا بردار :دنی د انجلیس، تهیه کننده جیووانی پومپیلی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>