- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«مرداد» اوایل تیرماه آماده نمایش می‌شود+ جدیدترین تصاویر

mordad

به گزارش سوره سینما [1]، بهمن کامیار کارگردان فیلم سینمایی «مرداد» درباره فضای فیلم «مرداد» و نام آن گفت: فیلم در فضای رئال امروزی می گذرد و داستانی اجتماعی را دنبال می‌کند. فیلم داستان زندگی یک زوج که بعد از گذشت ۱۰ سال از زندگی مشترک فاصله‌ای در زندگی احساس می‌کنند و سردی و روزمرگی در زندگی، آن‌ها آزار می‌دهد، این زوج به دنبال اتفاقی هستند که این روزمرگی و سردی از زندگی آن‌ها دور شود. زوج تلاش می‌کنند تا خون تازه‌ای در زندگی مشترک‌شان جریان پیدا کند و به دنبال یک اتفاق خودخواسته هستند.

وی درباره انتخاب نام فیلم توضیح داد: نام فیلم با مضمون آن کاملا مطابقت دارد و از وجه لغوی و استعاره ای «مرداد» بهره بردیم. «مرداد» نماد گرمی است که بیانگر حالات و روحیات زوج است برای رسیدن به شرایط مطلوب و گرمی در زندگی وجه لغوی فیلم به معنای مرگ و مردن هم مد نظر قرار دارد.

موسیقی در انتقال پیام درونی موثر است/ در بحث موسیقی اعتقادی به جریان آوانگارد ندارم

کارگردان فیلم «نیم» درباره استفاده از موسیقی در اثر با توجه به این مهم که اکثر فیلم های رئال و امروزی به موسیقی توجه خاصی ندارند گفت: استفاده از موسیقی نه به این معنی که فضای فیلم را پوشش دهد بلکه  موسیقی درست و به موقع که بتواند  حس مد نظر را به مخاطب انتقال دهد و  پیام و بعد معنوی درونی فیلم به مخاطب  ارایه شود، بسیار ارزنده است. من به شخصه به موسیقی توجه دارم و حتی در کارهای کوتاه که از موسیقی های انتخابی استفاده می کنند به شخصه از موسیقی اورجینال استفاده کردم. اعتقادی به این جریان آوانگارد و مدرن ندارم که معتقدند موسیقی در فیلم استفاده نشود و در فیلم از موسیقی بهره نمی برند. من معتقدم از موسیقی به اندازه لازم و کافی باید کمک گرفت ، جاهایی در یک اثر، موسیقی  در دیده شدن بازی خوب کمک شایانی می کند و به مخاطب حس درست را انتقال می دهد و موسیقی خوب باعث ماندگاری می شود.

 

کامیار درباره پروسه تولید فیلم توضیح داد: دی ماه سال گذشته پروانه ساخت فیلم  صادر شد، پیش تولید را به سرعت پی گرفتیم و  ۳۰ بهمن کار را جلوی دوربین بردیم تا اواسط فروردین ماه فیلمبرداری به پایان رسید. هم اینک تدوین فیلم توسط سپیده عبدالوهاب درحال انجام است و با پیش بینی های انجام شده تا پایان اردیبهشت ماه به فاین کات فیلم خواهیم رسید. نسخه نهایی فیلم اوایل تیرماه آماده می شود که برای ارایه به شورای پروانه نمایش اقدام می کنیم .

نسخه نهایی فیلم اوایل تیرماه آماده می شود

وی درباره اکران فیلم توضیح داد: هر فیلمسازی علاقمند است تا فیلمش در جشنواره فیلم فجر دیده و مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا جشنواره فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است اما هزینه های سنگین فیلم ممکن است اجازه این کار را به من ندهد زیرا من کاملاً با هزینه شخصی و به صورت مستقل فیلم را ساختم و ممکن است علیرغم میل باطنی ام، نتوانم فیلم را برای جشنواره فیلم فجر نگه دارم.

دفتر کارم را برای تامین هزینه فیلم فروختم

کامیار درباره دریافت حمایت از ارگان ها و نهادها برای ساخت فیلم گفت: نیاز بود بخش هایی از  فیلم در زمستان فیلمبرداری شود به همین منظور بلافاصله بعد از اخذ پروانه ساخت کار پیش تولید را آغاز کردیم، فرصتی برای مطرح کردن فیلمنامه و جذب اسپانسر نداشتم در تمام طول فیلم به این مهم فکر می‌کردم که در مقابل عوامل بد قول نشوم. دفتر کارم را فروختم و سرمایه فیلم را تامین کردم.

بنابراین گزارش، محمدرضا فروتن و رعنا آزادی‌ور نقش زن و شوهری با نام‌های رویا و امیر را بازی می‌کنند که پس از گذران سال‌ها زندگی مشترک، حالا با به وجود آمدن شرایطی خاص با بحران مواجه شده‌اند.

 بهنوش بختیاری، بابک به‌شاد، لیلی فرهاد‌پور، پروین ملکی، علی گل‌زاده، عاطفه‌اللهی، نیلوفر مولایی با حضور افتخاری اندیشه فولادوند و با هنرمندی مهتاب کرامتی، ترکیب بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل داده‌اند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: بهمن کامیار. تهیه‌کننده: محمود فلاح. سرمایه‌گذار: بهمن کامیار مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی. مدیر صدابرداری: خسرو کیوان‌مهر. طراح گریم: محسن دارسنج. طراح صحنه و لباس: حجت اشتری. مدیر تولید: سجاد رحیمی. مدیر برنامه‌ریزی: امین قوامی. دستیار یک کارگردان: آرمین آذری. عکاس: زهرا مصفا و مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی: میثم محمدی.

منبع: فارس