- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

توجه ویژه به موضوع مقابله با تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین پوستان در جشنواره فیلم مقاومت

moghavemat-fest

به گزارش سوره سینما [1] ، روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: چرخش جمعیت ایالات متحده از سفید پوست به اقلیت‌های رنگین پوست عمدتاً از نژاد آفریقایی-آمریکایی و اسپانیایی-آمریکایی تشکیل واقعیتی مسلم و آشکار است. سابقه و قدمت پدیده بردگی و تبعیض نژادی از یک سو و رشد جمعیت رنگین پوستان از دیگر سو باعث شده تا در جامعه امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری شاهد اعمال تبعیض، خشونت، زورگیری، آزار و اذیت علیه رنگین پوستان، اقلیت های دینی و نژادی باشد.

از آنجا که این اقلیت‌ها، طیف گسترده‌ای از نژادها و قومیت‌های بشری، از سیاه پوستان گرفته تا سرخ پوستان، زردپوستان، مردمان آمریکای لاتین و همچنین مسلمانان را در برمی‌گیرد، مسئله خشونت پلیس در آمریکا، در سطحی بین‌المللی نگریسته شده و از نگرانی‌های همه سازمان‌های بین‌المللی و نیز سایر کشورها به شمار می‌آید و از مقولات مهمی است که باید به طور ویژه از جنبه‌های مختلف به آن پرداخته شود.

بر پایه این خبر؛ چهاردهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت به منظور تبیین و گسترش “فرهنگ مقاومت”. در سه بخش مسابقه بین­الملل، جایزه ویژه عماد مغنیه و چشم­انداز سینمای مقاومت در جهان، با حضور آثاری که به مقاومت مسلمانان و مظلومان جهان پرداخته­اند، برگزار می­گردد. کلیه فیلم­های سینمایی و مستند که از ژانویه سال ۲۰۱۴ در ایران و سایر کشورها تولید شده­اند می­توانند در این بخش شرکت نمایند.

شایان ذکر است جشنواره بین المللی فیلم مقاومت امسال همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می‌شود.