- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازگشایی سالن شهید فلاحت‌پور دانشکده سینما تئاتر با حضور دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر

cinema-theatre-(1)

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری، در مراسم افتتاح سالن شهید فلاحت‌پور دانشکده سینما تئاتر که امروز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه برگزار شد، رضا میرکریمی، دکتر غلامرضا اکرمی رییس دانشگاه هنر، دکتر اسماعیل شفیعی عضو هیات علمی دانشکده سینما تئاتر، دکتر شهاب اسفندیاری مدیر گروه سینمای دانشکده سینما تئاتر ، پدر شهید فلاحت‌پور و جمعی از دانشجویان و اساتید حضور داشتند.

رضا میرکریمی در آغاز این مراسم گفت: من زمانی که مسئولیت دبیری جشنواره جهانی فیلم فجر را پذیرفتم به این فکر کردم که به جای هزینه‌های اضافی و تشریفات کم فایده، کارهایی داشته باشیم که مثمر ثمر باشد. بازسازی این سالن، اگر چه کار بزرگی نیست اما یکی از این اهداف است. نزدیک شدن دانشجویان و هنرجویان سینما به جشنواره جهانی فیلم فجر یکی از اهدافی است که در این جشنواره به دنبال آن هستیم.

او ادامه داد: من دانشجوی دانشکده هنرهای زیبا بودم و می‌دانم که ارتباط دانشجویان و فضای علمی با یک رویداد فرهنگی و هنری چطور باید باشد. به همین دلیل در جشنواره جهانی فیلم فجر به دنبال این بودیم بخشی از برنامه‌هایمان را در دانشگاهها برگزار کنیم تا به جامعه هدفمان نزدیک باشیم. وقتی مرا به فستیوال‌های فرنگی دعوت می کنند، اگر در برنامه سفرم حضور در دانشگاه باشد حتما استقبال می‌کنم. مهمانان خارجی این دوره هم از این که بخشی از برنامه‌شان در دانشگاههای ایران می‌گذرد استقبال کردند.

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: پیش از شروع جشنواره از این سالن بازدید کردم، متوجه شدم متاسفانه وضعیت این سالن و استودیوها در شان فضای علمی نیست. حالا خوشبختانه این سالن فضایی برای استفاده دانشجویان شده است. من به عنوان عضوی کوچک از جامعه سینما، قول داده‌ام که پس از پایان جشنواره در کنار دوستان برای بهتر شدن وضعیت استودیوهای این دانشکده تلاش کنم تا دانشجویان امکانات بهتری داشته باشند.

میرکریمی در بخش پایانی سخنانش خطاب به دانشجویان گفت: امیدوارم از برنامه هایی که جشنواره جهانی فیلم فجر برای شما در نظر گرفته استفاده کنید. فضای جشنواره امسال کاملا علمی است، مهمانان و اساتید درجه یکی در کارگاهها حضور دارند و شما می‌توانید از دانش و تجربه آنها استفاده کنید. روزهای خوبی در جشنواره جهانی فیلم فجر و با این برنامه‌ها برای شما آرزومندم.

در بخش دیگری از این مراسم، چند دقیقه فیلم از شهید بهروز فلاحت‌پور که یکی از تصویربرداران «روایت فتح» بوده و دانشکده سینما تئاتر روی پرده رفت. مصطفی دالایی همکار این شهید در گروه روایت فتح و پدر شهید فلاحت‌پور در بخش‌هایی از این مراسم خاطراتی از او را بیان کردند. پدر این شهید گفت: بهروز پس از پایان دبیرستان به جبهه رفت و دوبار مجروح شد. چشم‌های او در جبهه دو بار شیمیایی شدند. دانشجویان دانشگاه برای تقدیر از پدر شهید، هدایایی به او تقدیم کردند.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود. برای اطلاع از اخبار این رویداد به سایت جشنواره با نشانی www.fajriff.com [2] مراجعه کنید.