- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش و نقد فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» در کانون فیلم سینماحقیقت

istadeh-dar-ghobar

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این برنامه که از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (۵ اردیبهشت) آغاز می‌شود، ابتدا فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان» و تهیه‌کنندگی «حبیب والی‌نژاد» روی پرده رفته و سپس جلسه نقد و بررسی آن با حضور ناصر صفاریان (مجری- منتقد) و حبیب احمدزاده (مستندساز، نویسنده و فعال حوزه ادبیات جنگ) برگزار خواهد شد.

فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» درباره‌ی زندگی حاج‌احمد متوسلیان، از مهم‌ترین فرماندهان نخستین سال‌های جنگ تحمیلی است که برنده ۴ سیمرغ بلورین از آخرین دوره جشنواره فیلم فجر، شامل بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین کارگردانی (در بخش نگاه نو) شده است.

در جلسه نقد و بررسی این فیلم هم بجز صحبت پیرامون خود اثر، درباره‌ی تفاوت‌ها و خط‌کشی مرسوم میان سینمای داستانی و سینمای مستند بحث خواهد شد.

گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم سینمایی ۱۰۰ دقیقه‌ای و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است. دوستداران سینمای مستند و تجربی جهت اطلاع از برنامه‌های هفتگی کانون فیلم «سینماحقیقت» می‌توانند به کانال تلگرام telegram.me/cinemaverite [2] بپیوندند.