- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

از «گرسنه» تا شرلوک هلمز و مارکوپولو در «سینما کلاسیک» این هفته شبکه نمایش

gorosne

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، «گرسنه» محصول ۱۹۶۶ دانمارک، «شرلوک هلمز و دکتر واتسون»، «توطئه ویل بی» محصول ۱۹۷۵ انگلستان، «مردان خشن» محصول ۱۹۵۴ آمریکا، «اسلحه بزرگ» محصول ۱۹۷۳ ایتالیا، «داستان دو شهر» محصول ۱۹۳۵ آمریکا و  «ماجراهای مارکوپولو» محصول ۱۹۳۸ آمریکا از فیلم های برگزیده این هفته هستند.

مارکوپولو تاجر و جهانگرد ونیزی نیز از جمله داستان های محبوب کارگردان های سینما بوده و اقتباس های فراوانی از آن صورت گرفته است. «ماجراهای مارکوپولو» اثر آرچی مایو و جانفورد در ۱۹۳۸ به سراغ همین سوژه رفت و با حضور گری کوپر در نقش مارکوپولو به روی پرده نقره ای رفت. باسیل راثبون، سیگرید گوری و لانا ترنر از جمله بازیگران دیگر این فیلم هستند.

«مردان خشن» از دیگر فیلم های مطرح این هفته، که با حضور گلن فورد و ادوارد رابینسون از بازیگران سرشناس کلاسیک تبدیل به یکی از گزینه های دیدنی این هفته شده است.

فیلم داستان مزرعه داری با بازی گلن فورد است که تصمیم دارد با فروش زمین خود، به همراه نامزدش راهی شرق شود ولی سلسله اتفاقاتی همه چیز را تغییر می دهد. رودولف ماته، کارگردان و فیلمبردار لهستانی که ۵ با نامزدی جایزه اسکار را برای فیلمبرداری در کارنامه داشته است در مقام کارگردانی این فیلم بوده است.