- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سینما و تلویزیون باید در فرهنگ‌سازی مبارزه با مواد مخدر کوشاتر باشند

etiad-o-resane

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره اعتیاد و رسانه،سهیلا قوسی عضو هیات انتخاب جشنواره اعتیاد ورسانه گفت: معمولا ماهیت یک جشنواره درکیفیت آثاری که درآن جشنواره شرکت داده می شود،تعریف می شود وآثاری که با هرموضوعی شرکت می کنند اگر سمت و سوی شعاری وسطحی داشته باشند قطعا نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: درجشنواره اعتیاد ورسانه حدود ۲۰۰ اثر را دربخش رادیویی بازشنوایی کردیم که عمده آنها گزارش هایی هستندکه درکانون ترک اعتیاد از افراد مبتلابه گرفته شده که دراین گزارش ها کارشناسان هم صحبت کرده اند. قطعا این نوع گزارش ها برای هدفی که این جشنواره درنظرگرفته تاثیرگذارنخواهد بود.

عضوهیات انتخاب جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: باید توجه داشت که اگر به موضوعات به صورت خلاقانه پرداخت شود تاثیرگذارترخواهدبود. به عنوان مثال،یک تیزر ۳۰ ثانیه ای که یک کودکی می گوید پدرم قول داده که هیچ وقت سیگارنکشد تاثیرگذارتر ازگزارش هایی که ازکانون ترک اعتیادگرفته شده خواهدبود.

قوسی در مورد کیفیت آثار جشنواره اعتیاد ورسانه نیزگفت: دربخش رادیویی این جشنواره ۳۰ اثر برای حضور دربخش مسابقه انتخاب شده است که درمیان آنها تیزرهای ۳۰ ثانیه ای و نمایش های رادیویی هم بودندکه بسیار عمیق و تاثیرگذار بودند که ذهن شنونده را به خود مشغول می کند.

وی ادامه داد: قطعا اگر تعداد این نوع آثار در رادیو وتلویزیون بیشتر شود ونویسندگانی وجود داشته باشندکه جلساتی بگذارند و نتیجه این جلسات به نمایشنامه عمیق تبدیل شود وفارغ از کلیشه ومتناسب با استاندارد ملی وجهانی و متناسب با نیازهای امروز باشد می تواند تاثرگذارتر باشد.

عضو هیات انتخاب اعتیاد ورسانه خاطرنشان کرد: درچند سال اخیراعتیاد دربین دانش آموزان گسترش پیداکرده است وزمانی که با مسئولان انتظامی دراینباره صحبت می شود در ابتد اکتمان می کنند اما زمانی که سند ومدرک در اختیار آنها قرار می دهیم می پذیرند .

قوسی ادامه داد: متاسفانه مسئولان درجاهایی نمی خواهند واقعیت را بپذیرند و جوانان نیز متوجه خطرات استفاده از مواد مخدرنیستند و تنها برای اینکه چند ساعت از مشکلاتی که دارند رهایی پیدا کنند به موادمخدر پناه می برند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که این امر نیاز به کار فرهنگی داردکه درسینما و تلویزیون بسیارکم به آن پرداخته شده است.