- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بحث اکران فیلم‌های خارجی در سطوح بالاتر از وزارت ارشاد

ekran

به گزارش سوره سینما [1]، حسام الدین آشنا، درباره سیاست دولت در زمینه اکران فیلم های خارجی در ایران، گفت: سیاست اکران فیلم های خارجی یک سیاست مورد بحث است و در سطوح بالاتری از وزارت ارشاد هم مورد بحث قرار گرفته است و امیدواریم که با تولید و تصویب سند ملی سینما اتفاقات مهمی در سیاستگذاری سینما بیفتد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به اکران امیدوار کننده فیلم ها در سال جدید، افزود: مسیری که دولت تدبیر و امید در زمینه سینما در دو سال گذشته طی کرده است به هر حال نتیجه اش را در رونق سینمای امسال می بینیم، سال گذشته نیز این استقبال مردم وجود داشت. به نظر می رسد که مخاطبان با سینما آشتی کرده اند و در این دولت فیلم های کم مساله و پرمخاطب تولید شده است.

او ادامه داد: امیدوار هستیم با شکل گیری سامانه نمایش درخواستی هم ورودی مالی سینمای ایران افزایش پیدا کند و هم زمینه تقاضا برای مصرف سینمایی افزایش داشته باشد.

آشنا درباره انتقاداتی که به دولت در زمینه سیاست های فرهنگی وارد شده است، گفت: تصمیمات مهم در حوزه ساختاری گرفته شده، یعنی در زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۵ شاهد تحولاتی خواهیم بود، دولت در آزادسازی مدیریت شده فضای فرهنگی کشور موفق عمل کرده است، در حمایت از نو قلمان و کسانی که تولیدات جدیدی ارائه می دهند اقدامات خوبی شکل گرفته است، بخش های غیردولتی ولی عمومی نیز در حمایت از هنر و فرهنگ انقلابی هم تلاش های خوبی انجام داده اند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور درباره ساخت سالن های سینمایی در شهرهای بدون سینمای ایران، تاکید کرد: دولت توان سالن سازی برای سینما را ندارد اما توان تسهیل گری برای سرمایه گذارانی که می خواهند سالن سینما بسازند را دارد.

حسام الدین آشنا درباره جزییات تسهیل گری دولت برای سرمایه گذاران، گفت: این همکاری میان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، سازمان سینمایی و بانک ها به وجود خواهد آمد. بانک هایی نیز برای این کار انتخاب شده اند، این که وام هایی برای این سرمایه گذاری در نظر گرفته شده، به این تعبیر که برای این امر خط اعتباری داشته باشند.

منبع: ایسکانیوز